بیش از 1 تریلیارد یوان هزینه کرد در تعطیلات هفتگی سال نو چینی

شهروندان چینی در جشنواره بهاره علاوه بر خرید لوازم خانگی و مواد غذایی تازه وارداتی در زمینه سفر و تفریح هزینه کردند .

شهروندان چینی در تعطیلات هفتگی بیشترین هزینه را در زمینه خرید ، خورد و خوراک ، سفر و تفریح انجام دادند. به گفته تحلیلگران و مقامات تقاضای بالای داخلی موجب تقویت رشد اقتصادی چین در سال جاری می شود . دولت چین نیز از سیاست های جدید خود در زمینه افزایش مصرف رونمایی کرد .

به گفته وزارت بازرگانی چین ، هزینه صرف شده در بخش خرده فروشی و مواد غذایی در این مدت -4 الی10 فوریه- برای نخستین بار با رشد 5/8 درصدی از مرز 1 تریلیارد یوان (147/41 میلیارد دلار) عبور کرد.

تمرکز هزینه کرد تعطیلات سال نو چینی خرید کالاهای باکیفیت بود و دولت بر ارتقا مصرف ادامه خواهد داد. مخارج جدید از جمله اینترنت ، محصولات سفارشی ، تجارت ، محصولات دیجیتال و خدمات جزء بخش های رشدیافته تعطیلات سال جاری بودند.

به گفته ژنگ ون مدیرکل دپارتمان توسعه صنعت زنجیره ای وزارت بازرگانی چین ، فروش آنلاین محرک مهمی در افزایش مصرف داخلی و واردات است . مواد مصرفی مدت دار با ویژگی هایتک و محصولات خارجی برند دارای پتانسیل های بازرگانی هستند.

میزان فروش ابر تجارت الکترونیک چین (JD) از 3 الی 8 فوریه افزایش یافت و درآمد فروش این شرکت نسبت به سال گذشته 42/74 درصد افزایش یافت. بیشترین آمار فروش این شرکت به تلفن های هوشمند ، رایانه و تجهیزات خانگی مربوط می شود.

مصرف کنندگان چینی علاقمند به خرید محصولات متنوع و باکیفیت هستند . فروش لوازم آشپزخانه با 399 درصد افزایش بیشترین رشد را به خود اختصاص داد . فروش مبلمان و چمدان به ترتیب درآمد فروش دارای 185درصد و 184 درصد افزایش یافتند.

UnionPay – بزرگ ترین مجری کارتهای بانکی چین به نسیت میزان سهام بازاری- شاهد افزایش 71/4 درصدی تراکنش های خود بود که به 1/16 تریلیارد یوان رسید .

به گفته چن هان تحلیلگر UnionPay مشتریان در سال جاری تمایل بیشتری به خرید کردن دارند. اقلام خریداری شده که جهت گرامیداشت بزرگ ترها یا هدیه به کودکان خریداری می شوند موجب رشد پیوسته حجم تجاری شده است . هزینه صورت گرفته در بخش تفریح و سفر نیز به شدت افزایش یافت.

مصرف همچنان مهم ترین عامل رشد اقتصادی است و 76/2 درصد از رشد اقتصادی سال گذشته را تشکیل می دهد که این رقم نسبت به سال گذشته 18/6 درصد افزایش داشت.

به گفته وانگ بین معاون مدیرکل دپارتمان عملکرد بازار و ارتقا مصرف وزارت بازرگانی چین با قضاوت بر اساس شاخص های مهم اقتصادی به این موضوع پی می بریم که تقاضای داخلی عامل موثر ب رشد اقتصادی چین می باشد.

عوامل متعددی از رشد ثابت مصرف در چین حمایت می کنند. درآمد شهروندان به سرعت افزایش یافته است و ثروتمندان بر میزان مصرف تاثیر بسزایی داشته اند. دومین اکسپو واردات بین المللی چین در شانگهای نیز موجب تسهیل دسترسی به محصولات جهانی می شود.

طبق پیش بینی وانگ جون پژوهشگر مرکز بین المللی مبادلات اقتصادی چین ، سیاست های مطلوب تر و مناسب تری برای افزایش مصرف داخلی در سال جاری اتخاذ شده است و کاهش مالیات در کشور ادامه خواهد یافت.

کمیسیون اصلاح و توسعه ملی چین و سایر نهادهای دولتی در ماه گذشته از برنامه ای در راستای ایجاد بازار مصرف داخلی قدرتمند ، اجرای 24 سیاست و اقداماتی در راستای افزایش مصرف در 6 بخش از جمله مخابرات ، خودرو ، مراقبت از سالمندان و پرستاری رونمایی کرد.

به گفته وانگ چین همچنان بزرگ ترین بازار محصولات و خدمات از جمله کالاهای صنعتی ، مواد غذایی و خدمات مراقبت بهداشتی در جهان است و فرصت های فراوانی به شرکت های سراسر جهان ارائه می دهد .

منبع : چاینادیلی