جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

برگزاری کنفرانس تجاری ایران (MICE) در شانگهای مورخ 8 خرداد 1403

کنفرانس تجاری ایران (MICE) در تاریخ 28 می 2024،  در هتل سوئیس شانگهای برگزار شد. بیش از 200 نماینده از ادارات دولتی محلی، سازمان همکاری شانگهای، شورای توسعه تجارت بین المللی چین، اتاق بازرگانی واردکنندگان و صادرکنندگان، شرکت های مدیریت سرمایه گذاری، شرکت های اینترنتی، مؤسسات آموزشی، صنایع فرهنگی و گردشگری و سایر واحدها و مؤسسات، شاهد آغاز به کار اولین همایش معرفی ایران به عنوان مقصدی مطلوب برای برنامه  MICE در چین بودند.

MICE برگرفته از کلمات برگزاری ملاقاتها، مشوق های تجاری، کنفرانس و نمایشگاه به معنای اعزام گروهی از شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت‌های بزرگ، سازمان‌های دولتی، مؤسسات آموزشی و فرهنگی، انجمن‌ها و اتحادیه ها توسط یک مقام مسئول به بازار هدف جهت دستیابی به اهداف تعیین ‌شده می‌باشد.

این کنفرانس با حمایت سرکنسولگری جمهوری ایران، اتاق بازرگانی ایران و چین و ایران و هواپیمایی ماهان ایر برگزار شد.

جناب آقای محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در سخنرانی افتتاحیه گفت: ایران به عنوان مخزن انرژی جهان شناخته می شود، دارای ذخایر اثبات شده نفت در رتبه چهارم جهان، دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان است. ایران که به «موزه جهانی مواد معدنی» معروف است، دارای 68 منبع معدنی شناخته شده با 57 میلیارد تن ذخایر معدنی بالقوه است که در رتبه ۱۷ جهان قرار دارد. این منابع غنی فرهنگی و همچنین منابع طبیعی منحصر به‌ فرد، پتانسیل ایران را در زمینه گردشگری، اقتصاد، آموزش، منابع انسانی، علم و فناوری افزایش می‌دهد. از اینرو ایران یکی از مطلوب ترین مراکز MICE برای جامعه تجاری فرهنگی و اقتصادی چین می‌باشد.

بابک بشارتی مدیر دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و چین در شانگهای، با اشاره به چشم‌انداز همکاری‌ های چین و ایران در زمینه  های اقتصادی گفت: با توجه به توافقنامه همکاری بلندمدت ۲۵ ساله ایران و چین و همچنین پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، و در چهارچوب برنامه یک جاده یک کمربند و سیاست های اقتصادی رئیس جمهور چین مبتنی بر چرخه اقتصاد دوگانه، انتظار همکاری‌ های بیشتر میان دو کشور در امور اقتصادی را پیش‌بینی می‌کنیم. از اینرو از طریق تبادل هیات های تجاری و مشارکت فعالانه در رویدادهای بازرگانی و سایر اشکال همکاری، برای ارتقای توسعه روابط اقتصادی ایران و چین مشارکت فعال خواهیم داشت.

ضمنا ایشان با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شانگهای، آمادگی خود را برای ارائه هر گونه خدمات تجاری به دوستان چینی ‌و ایرانی برای توسعه مبادلات دو جانبه اعلام نمودند.

یحیی نقی زاده محجوب، مدیر کل وزارت فرهنگ و گردشگری ایران نیز خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان پل ارتباطی شرق و غرب، با تمدن کهن و چشم انداز غنی فرهنگ و طبیعت، موقعیت ژئوپلیتیکی متنوع، زیرساخت های کامل، امکانات کامل گردشگری و هزینه مناسب، فرصت خوبی برای گردشگری بین المللی و مقصدی شناخته شده برای نمایشگاهها و رویدادهای بین المللی است. و نیازی به مهر ورود در گذرنامه گردشگران نیست که سفر به ایران را آسانتر و راحت تر می کند.

سرکار خانم بیاتی، نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در سخنان خود گفت: “شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی تجاری در ایران، متعهد به ارتقای مبادلات فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور است. ما قصد داریم تا یک برنامه حمایتی جامع تهیه کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که سفر دوستان چینی به کشورمان سهل و لذت بخش است”

در این مراسم خانم سیسلیا نماینده شرکت هواپیمایی ماهان نیز مزیت های گردشگری MICE ایران، شهرهای MICE، طرح مطالعاتی برون مرزی چین 2024 و رویدادهای گذشته را معرفی کرد. ضمنا وضعیت کلی گردشگری MICE در ایران و برنامه های حمایتی ویژه نیز معرفی شد.

در پایان رادین بشارتی نماینده اتاق ایران و چین در بخش دوم همایش، به معرفی ویژگی ها و مزیت ها و جاذبه های اقتصادی ایران پرداخت و همچنین تعدادی از زمینه های مناسب مبادلات تجاری چین و ایران را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده چشم انداز گسترده همکاری های دوجانبه است.

ایشان اشاره داشت که اتاق ایران و چین در بیش از دو دهه گذشته متعهد به ارتقای روابط تجاری، اقتصادی و صنعتی بین ایران و چین بوده است و‌ نقش موثر خود را ایفا کرده و همچنان با تلاش مضاعف به انجام وظایف خود متعهد است.

ایشان همچنین اولین برنامه MICE که شامل پکیج مسافرتی به ایران با برنامه ۶ روزه و ۵ شبه برای تجار چینی در تاریخ 25 الی 31 مرداد 1403 ( 15 آگوست تا ۲۱ آگوست 2024) می باشد را معرفی نمود. این برنامه سفر شامل دیدار با مقامات اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، اتاق بازرگانی شیراز، وزارت بازرگانی و صنعت ایران و سازمان های سرمایه گذاری خارجی، بازدید از جاذبه های گردشگری تهران و شیراز، بازدید از سه نمایشگاه بزرگ تهران، و هماهنگی با شرکای تجاری بالقوه می‌باشد.