جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و چین: نمایشگاه زنجیره تأمین چین باعث آشنایی بهتر صادرکنندگان ایرانی با نیازهای بازار چین می‌شود

دومین نمایشگاه بین‌المللی ترویج زنجیره تأمین چین از 26 تا 30 نوامبر (6 تا 10 آذر) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین (ناحیه شون‌یی شهر پکن) برگزار می‌شود.

اتاق بازرگانی ایران و چین با‌‌ راه اندازه غرفه ای برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده‌ است.

مریم سادات سمیعانی فرد، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و چین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین، با اشاره به نخستین حضور ایران در نمایشگاه زنجیره تأمین چین، نمایشگاه امسال را بسیار مؤثر خواند و گفت: من تصور نمی‌کردم که نمایشگاه تا این اندازه بزرگ و فراگیر باشد و از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند گوگل و اپل گرفته تا شرکت‌های فعال در حوزه سلامت، محصولات کم‌کربن و غیرتراریخته در این نمایشگاه حضور داشته باشند. امیدوارم که ما بتوانیم در سال‌های آینده بهتر با تدارکات ویژه و بنگاه های متعدد در این نمایشگاه شرکت داشته باشیم.

سمیعانی فرد همچنین با خاطرنشان کردن اهمیت داشتن یک زندگی سالم در میان نسل جدید و جوانان گفت: من بعد از بازدید از سالن محصولات مربوط به سلامتی، متوجه شدم که ما می‌توانیم در این زمینه با چین همکاری خوبی داشته باشیم و برخی از محصولات کشاورزی که در ایران داریم را با شیوه‌های رایج در چین پرورش بدهیم و به بازار عرضه کنیم.

به گفته دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و چین، خودروهای انرژی جدید شامل خودروهای برقی و هیبریدی از جمله دیگر زمینه‌هایی هستند که دو کشور می‌توانند در رابطه با زنجیره تأمین آنها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

شرکت‌های هواپیمایی، گروه شرکت‌های زنجیره‌ای پر شعبه در ایران و شرکت‌های تولیدکننده کالاهای دانش بنیان نیز از جمله دیگر شرکت‌هایی هستند که از نظر دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و چین می‌توانند در نمایشگاه زنجیره تأمین چین حضور مثبت داشته باشند و موجب توسعه همکاری‌های دو طرف در زمینه زنجیره تأمین شوند.

سمیعانی فرد با اشاره به رابطه خوب و نزدیک ایران و چین با وجود تحولات پیچیده و نامعلوم شرایط بین‌المللی و عدم تأثیرگذاری مسائلی مانند یکجانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی اقتصادی بر روابط مثبت دو طرف گفت: چین همواره در سخت‌ترین شرایط تحریم از ما حمایت کرده است. حضور در چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر گسترش روابط ما با شرکت‌های چینی و شرکت‌های کشورهای دیگر، نشان می‌دهد که ایران یک کشور بسته‌ نیست و با همه جا ارتباط دارد. ما اتاق بازرگانی هستیم و فارغ از هر گونه تحریم و جنگ همیشه برای توسعه تجارت و ایجاد شناخت میان کشورها تلاش می‌کنیم و به همین دلیل با حضور در چنین رویدادهایی می‌توانیم با دیگر کشورها ارتباط نزدیک برقرار کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و چین در مورد اهمیت چنین نمایشگاه‌هایی برای کارآفرینان و صادرکنندگان ایرانی گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما برای شناخت بازار چین و کالاهای مورد علاقه و نیاز مصرف‌کنندگان چینی باید در چنین رویدادهایی حضور پیدا کنند. علاوه بر این، حضور شرکت‌های ایرانی باعث خواهد شد که مردم چین نیز با ایران بهتر آشنا شوند.