پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

رئیس بخش ملی ایران در شورای بازرگانی سازمان همکاری شانگهای وارد بیشکک شد

مجیدرضا حریری ، رئیس بخش ملی ایران در شورای بازرگانی سازمان همکاری شانگهای،  که به منظور حضور در اجلاس هیات مدیره شورای بازرگانی عضو سازمان همکاری‌ شانگهای به قرقیزستان سفر کرده، بامداد سه شنبه 2 تیرماه 1405 وارد  بیشکک شد.

این اجلاس فرصتی مهم برای رایزنی‌های منطقه‌ای و دوجانبه در چهارچوب کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای جهت توسعه روابط تجاری و بازرگانی است.

با عنایت به شرایط کشور، مجیدرضا حریری این سفر را فرصتی جهت یافتن شرکای تجاری در دوران پساجنگ دانسته و امیدوار است بتوان از این فرصت جهت بازسازی کشور بهره برداری نمود.

سازمان همکاری شانگهای ۱۰ عضو دارد و برای همکاری‌های چندجانبه نظامی- امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است.

شایان ذکر است که به منظور بهبود کارایی و تاثیر همکاریهای توسعه تجارت و سرمایه گذاری در چهارچوب سازمان همکاری شانگهای ، اجلاس تجاری و سرمایه گذاری این سازمان با محوریت قرقیزستان در حاشیه این رویداد برگزار می گردد که هیاتی از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشورزی ایران نیز در آن حضور خواهند داشت.