پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

سخنرانی رئیس بخش ملی ایران در اجلاس سالانه هیات مدیره شورای بازرگانی سازمان همکاری شانگهای

مجیدرضا حریری، رئیس بخش ملی ایران در اجلاس سالانه هیات مدیره شورای بازرگانی سازمان همکاری شانگهای در روز چهارشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ در بیشکک، ضمن اشاره به جنگهای یکساله گذشته از دبیرخانه این شورا جهت محکوم نمودن متجاوزین و کشورهای عضو جهت کمکهای انسان دوستانه تشکر و قدردانی نمود و سپس به تشریح وضعیت اقتصادی ایران پس از حملات در جنگ ۱۲ روزه و رمضان پرداخت و با عنایت به فرصتهای بالقوه در کشور ایران بعلاوه موضوعات مربوط به بازسازی پیشنهاد تشکیل همایشی برای توسعه همکاریهای کشورهای عضو سازمان و استفاده از این فرصت جهت تحکیم روابط چندجانبه پرداخت. این شورا هر ساله به منظور ترویج و توسعه همکاریهای جامع تجاری و اقتصادی برگزار می نماید و شامل سخنرانی هایی توسط دبیرکل، نماینده دولت قرقیزستان و روسای بخشهای ملی ایران، بلاروس، هند، قزاقستان، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان بود و پروتکل نهایی آن با محوریت ترویج و توسعه فعالیتهای تجاری، حذف موانع تجاری، توسعه نیروی کار، توسعه لجستیکی و تسهیل در فعالیتهای صنعت، انرژی، کشاورزی و فناوری کم کربن به تصویب رسید.