جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

اطلاعیه اقدامات و مقررات (موقت) ورود و خروج افراد خارجی و چینی

دفتر کنترل و پیشگیری اپیدمی وزارت امور خارجه چین طی اطلاعیه ای در تاریخ 27 دسامیر 2022 مقررات جدید ورود و خروج اتباع خارجی و چینی را به شرح زیر منتشر نمود:

تمام استان‌ها، مناطق خودمختار، شهرهای تحت کنترل مستقیم دولت مرکزی و غیره و تمام واحدهای عضو شورای دولتی پیشگیری و کنترل اپیدمی‌کرونا:

به منظور اجرای کامل تصمیمات کمیته مرکزی حزب و شورای دولتی، اقدامات (موقت) در مورد رفت و آمد افراد (و مبادلات) چینی و خارجی به ترتیب زیر از ۸ ژانویه ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد:

1- تشخیص از راه دور

 از این پس افراد تنها با در دست داشتن جواب منفی تست کرونا (چهل و هشت ساعت قبل از ورود) می‌توانند وارد چین شوند و دیگر نیازی به گرفتن کد سلامت از سفارتخانه‌های چین در دیگر کشور ها نمی‌باشد.

2- قرنطینه

 بعد از ورود به چین از افراد تست دیگری گرفته نخواهد شد. اما اگر فرد در وارد کردن اطلاعات سلامت خود مشکلی داشته باشد، یا علایمی مانند تب و … داشته باشد از وی بعد از ورود به چین دوباره تست خواهد گرفته شد. در صورت مثبت و خفیف بودن بیماری افراد می‌بایست در خانه از خود مراقبت کرده و در صورت مثبت و شدید بودن علایم به فرد پیشنهاد می‌شود به بیمارستان مراجعه کند. در صورت منفی بودن تست، قرنطینه معمول مطابق با قانون قرنطینه سلامت مرزها اعمال می‌شود.

3- پروازهای مسافربری بین المللی

قوانین سختگیرانه و محدودیت های مرتبط با پرواز ها لغو، تعداد پرواز های خارجی افزایش، مسیر های توزیع بهینه سازی، دسترسی به پرواز ها ساده تر، کارایی و عملیات فرودگاه‌ها بهبود، و ظرفیت پذیرش مسافر در شهرهای کلیدی افزایش خواهد یافت. البته شرکت های هواپیمایی کماکان ملزم به رعایت پروتکل های احتیاطی بهداشتی بوده و مسافران می‌بایست از ماسک استفاده کنند.

4- ویزای چین

تمهیدات لازم جهت بهینه سازی شرایط برای افراد خارجی به منظور ورود به چین و از سرگرفتن کار و تولید، کسب و کار، تحصیل، بازدید از خانواده و … انجام خواهد شد و ارائه ویزا تسهیل می‌شود.

5- بنادر

اقدامات مدیریتی لازم جهت بازگشت سطح عملکرد حمل و نقل و بنادر به سطح قبل از کرونا در اسرع وقت انجام شود. سیاست “توقف مسافر و عبور محموله” در بنادر زمینی تنظیم و ورود و خروج مسافر در بنادر و مرزهای زمینی و آبی (بر اساس ارزیابی جامع) به تدریج از سرگرفته می‌شود. کشتی‌های کروز بین المللی نیز به صورت آزمایشی فعالیت خود را از سرگرفته و در صورت نبودن مشکل به تدریج به حالت قبل برمی‌گردند.

6- گردشگری

مطابق با وضعیت اپیدمی‌بین المللی و ظرفیت خدمات، گردشگری (سفر به خارج) برای شهروندان چینی به صورت منظم از سر گرفته خواهد شد.