جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

امسال دو هزار واحد راکد صنعتی در کشور احیا می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: ۱۲ هزار واحد راکد در کشور وجود دارد و تمرکز ما بر اعتبار و تسهیلات نیست، بلکه تمرکز بر استفاده بیش‌تر از بخش خصوصی است.

علی رسولیان در حاشیه پیگیری مطالبات مردمی در پی سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که سیاست ما در حوزه واحد‌های راکد شناسایی آن‌ها در سطح ملی است، بیان کرد: سال گذشته دوهزار واحد راکد در کشور احیا شد و امسال تلاش شده از ظرفیت بخش خصوصی در سطح استان‌ها استفاده شود که امید است با کمک استانداران، ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید و تأمین منابع مالی توسط بانک‌ها در قالب تبصره ۱۸ و سایر تبصره‌های بودجه، تأمین منابع مالی آن‌ها انجام شود و واحد‌های راکد دوباره به چرخه تولید برگردند.

وی تصریح کرد: سوابق نشان می‌دهد واحد‌هایی که به چرخه تولید بازگشته و موفق عمل کرده، واحد‌هایی هستند که توسط فعالان اقتصادی توانمند به چرخه تولید برگشته است.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: واحد‌های راکد صنعتی موجود در کشور مربوط به سالیان گذشته بوده و اکنون واحد‌هایی که در حال راکد شدن هستند تعداد بسیارکمی هستند، مهم این است که تلاش کنیم تعداد واحد‌هایی که راکد هستند را کاهش دهیم.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما