جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

اهمیت حضور با شکوه در نمایشگاه بین المللی واردات چین در نشست با سفیر چین در تهران

روسای اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین و اتاق بازرگانی ایران در نشست با سفیر جمهوری خلق چین در تهران مورخ 30 مرداد 1403 بر افزایش مشارکت جهت حضور در نمایشگاه بین المللی واردات چین تاکید کردند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای در ماه نوامبر و حضور فعال کشور ایران در 6 دوره گذشته نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای که بزرگترین نمایشگاه جهان نیز به شمار می رود گفت: در نظر دارد دور جدید این نمایشگاه را با وسعت بیشتری به مساحت 2500 متر مربع برگزار نماید و این مهم مستلزم حمایت بیشتر می باشد. وی افزود: حضور تجار و بازرگانان ایرانی در این رویداد زمینه ساز آشنایی تجار دو کشور جهت مراودات تجاری می باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: تلاشهای بخش خصوصی به ویژه اتاق ایران و چین جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات چین بسیار قابل توجه بوده است و این اتاق در نظر دارد مشارکت حداکثری تجار ایرانی را جهت حضور در این نمایشگاه ایجاد نموده و از فرصتهای صادراتی فراوان این نمایشگاه جهت توسعه روابط تجاری میان دو کشور بهره گیرد.

وی افزود: اتاق ایران و چین با تلاش جهت اعزام هیاتهای تجاری، برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه های چین و مشارکت فعال در ایجاد ارتباط هر چه بیشتر تجار این دو کشور، توانسته است موقعیتهای صادراتی این نمایشگاه را شناسایی و با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه صادرات گام بلندی در ارتباطات بازرگانی دو کشور بردارد.

آقای حریری در خصوص لغو روادید جهت تجار ایرانی گفت: کشور چین طی یک سال و چند ماه گذشته کشورهایی را لغو روادید نموده است و کشور ایران نیز از سفارت این کشور توقع دارد تجار ایرانی را از دریافت ویزا معاف نماید. وی عنوان کرد با توجه به لغو روادید تجار چینی جهت ورود به ایران، انجام این کار برای طرف چینی آسان تر شده است.

وی در انتهای سخنان خود به ارائه پیشنهاداتی در خصوص نمایشگاه واردات پرداخت.   

رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست ضمن ابراز امیدواری در خصوص برگزاری با شکوه این نمایشگاه و گسترش روابط و مراودات تجاری و بازرگانی میان تجار دو کشور از تلاش جهت حضور هر چه بیشتر فعالان اقتصادی در زمینه های مختلف خبر داد.

سفیر چین در تهران ضمن تشکر از اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین و اتاق بازرگانی ایران جهت برگزاری نشست گفت: ایجاد ارتباطات نزدیک همکاری بین دو کشور، تقویت این ارتباطات و بهبود بازار کارآفرینان در حوزه های مختلف را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: پیشنهادات ارائه شده از سوی رئیس اتاق ایران و چین را در خصوص ویزا و نمایشگاه واردات چین پیگیری می کنیم تا ارتباط میان دو کشور تقویت گردد.

وی گفت: انتظار داریم با همکاری اتاق مشترم شرکتهای چینی در ایران حضور یافته و ارتباطات میان کارآفرینان دو کشور بهبود یابد.

سفیر چین همچنین در خصوص افزایش تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور ابراز امیدواری نمود و گفت: در خصوص تسهیل شرایط جهت حضور تجار ایرانی در این نمایشگاه تلاش خواهد کرد.