جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

اولین نشست مجازی کارگروه تخصصی تجارت با حضور ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین برگزار شد

اولین نشست کارگروه تخصصی تجارت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با حضور ریاست اتاق و دو تن از اعضای هیات مدیره اتاق و جمعی از اعضا این کارگروه به منظور بررسی مشکلات و مسائل و تعیین برنامه های کاری آینده روز یکشنبه مورخ 24 بهمن ۱۴۰۰ به صورت آنلاین و از طریق نرم افزار اسکایپ برگزار شد.

در ابتدا مجیدرضا حریری رئیس اتاق ایران و چین از شرکت کنندگان خواست تا بر موضوعات و مشکلات حوزه تجارت فرامرزی و ابزار توسعه آن و ارائه راه حل برای رفع مشکلات و موانع موجود تمرکز نمایند . به گفته وی اتاق در راستای توسعه تجارت فرامرزی ، پروژه توسعه صادرات غیرنفتی را دنبال می نماید که به زودی وارد فاز اجرایی می شود و بدین منظور حداقل یک و حداکثر چهار دفتر تجاری ایرانی در چین تاسیس خواهد شد که این دفاتر نماینده اتاق ایران و چین و مرکز معرفی کالاهای باکیفیت ایرانی در چین خواهند بود.همچنین اعتبارسنجی ، نقل و انتقالات مالی ، دریافت نمونه کالا و … از دیگر مواردی است که با تاسیس دفاتر تجاری در چین قابل انجام می باشند. تاسیس این دفاتر نیازمند حضور در چین و امضای اسناد و مدارک می باشد که فعلا به دلیل شرایط قرنطینه و کرونا مقدور نیست . همچنین افراد متخصص بازاریاب برای این دفاتر در نظر گرفته شده است تا بتوانند به صورت حرفه ای به بازاریابی محصولات ایرانی بپردازند. تجارت با کشورهایی از جمله افغانستان و عراق و سهولت تجارت با این کشورها موجب شده است ایران در تجارت با کشورهای باثبات و پایداری از جمله چین سستی نماید. حدود 30 درصد مبادلات فرامرزی ما با چین است که این مقدار کافی نیست و می بایست افزایش یابد. همچین قبل از سفر آقای امیرعبدالهیان به کشور چین از تمامی سازمان ها جهت حضور در نشست و طرح مسائل و مشکلات و پیشنهادات دعوت بعمل آمد و اتاق در این نشست حل مشکلات بیمه ، بانک ، ترانزیت را لازمه توسعه تجارت با چین مطرح کرد .

وی هدف از تشکیل این کارگروه ها در اتاق را انتقال حرف ها ، خواسته ها و مشکلات اعضا در حوزه های مختلف به مسئولان دانست و توضیح داد که با برنامه ریزی و اتخاذ اقدامات مناسب بهبود روابط دو کشور حاصل می شود.

وی از اعضای کارگروه خواست تا مشکلات و پیشنهادات و راهکارهای مورد نظر را برای بررسی در جلسات بعدی این کارگروه اعلام نمایند.

اعضای کارگروه در ادامه نشست به طرح مشکلات ، پیشنهادات و راه حل های خود پرداختند .