جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«برگزاری کنفرانس تبادلات اقتصادی و تجاری ایران و چین (سین کیانگ)»

اتاق بازرگانی ایران و چین با همکاری سفارت چین در ایران، کنفرانس تبادلات اقتصادی و تجاری ایران و استان سین کیانگ چین را با حضور «لی یی فی»، معاون دبیر حزب کمونیست در استان خودمختار سین کیانگ چین در راس هیأتی ۴۰ نفره متشکل از مقامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این استان در روز شنبه مورخ 17 تیر 1402 در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار نمود.

این مراسم، با حضور مقامات رسمی ایرانی جناب آقای علی فکری رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران، مقامات وزارت امور خارجه، معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، و فعالان بخش خصوصی دو کشور برگزار شد.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین، در خصوص بهبود روابط استان سین کیانگ و ایران و افزایش سطح همکاریها ایراد سخنرانی نموده و تاکید نمود که استان خودمختار سین کیانگ در غرب چین دارای قرابت های فرهنگی دیرینه با ایران در پرتو جاده تاریخی ابریشم است و این تشابهات فرهنگی را نقطه مثبتی در گسترش تعاملات ایران با این استان دانسته و بر اعلام آمادگی اتاق ایران و چین برای افزایش همکاریها در زمینه سرمایه گذاری مشترک تاکید نمود. وی بازگشایی دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین را یکی از اقدامات این اتاق در جهت تعمیق روابط تجاری میان ایران و چین عنوان نمود.

 در پایان تجار حاضر در جلسه با شرکتهای چینی دیدار و تبادل نظر نمودند.

استان سین کیانگ در یک دهه اخیر استانی کلیدی در ابتکار کمربند-راه دولت چین به شمار می آید که به سبب موقعیت جغرافیایی آن، مسیر اصلی ترانزیت کالا و خدمات از چین به آسیای مرکزی و اروپا بوده است. این استان همچنین یکی از قطب های مهم کشاورزی، صنعت و انرژی های تجدیدپذیر در چین به شمار می آید.

استان خودمختار سین کیانگ چین دارای جمعیتی ۲۶ میلیونی است. این استان از نظر وسعت بزرگترین استان چین با وسعت ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع (برابر با وسعت ایران) است.