جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

برگزاری کنفرانس  ترویج تجاری پاویون بین المللی نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون) مورخ 12 اسفند 1402

با هماهنگی بعمل آمده از سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، کنفرانس ترویج تجاری پاویون بین المللی نمایشگاه کانتون با حضور مدیر اجرایی این نمایشگاه و نمایندگانی از اتحادیه ها ،اتاق های بازرگانی استانی و فعالین اقتصادی  و اعضای اتاق  ایران  و چین به منظور معرفی ظرفیتهای بزرگترین نمایشگاه صادرات و واردات چین  جهت حضور تجار ایرانی در بازار چین  بعد از ظهر روز شنبه مورخ 12 اسفند در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین ضمن ابراز خیر مقدم به حضور هیات چینی، نمایشگاه کانتون را یکی از شناخته شده ترین نمایشگاههای چین درمیان تجار ایرانی دانست و گفت: در راستای توسعه صادرات کالای ایرانی یکی از فعالیتهای اصلی که تجار میتوانند انجام دهند حضور در چنین نمایشگاههای بزرگ و شناخته شده در سطح جهان می باشد که ضمن معرفی کالای ایرانی در چین میتوان به توسعه بازار به سایر کشورها بویژه حوزه آمریکای لاتین و آفریقا کمک نمود. همچنین تجار ایرانی میتوانند با نحوه فعالیت سایر غرفه داران خارجی و با استانداردها و اشل کاری سایر کشورها در توسعه بازارشان در این کشور آشنا شوند.

زِنگ پینگ، مدیر ارشد اجرایی دفتر برگزاری نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون) ضمن خوشامد به حضار ایرانی به نمایندگی از طرف مرکز تجارت خارجی چین به عنوان برگزار کننده نمایشگاه کانتون و قدردانی از همکاری اتاق ایران و چین  در برگزاری این نشست  به ارائه مختصری از پیشینه این نمایشگاه پرداخت و گفت نمایشگاه کانتون علاوه بر ارائه بخش های نمایشگاهی که بصورت حضوری برگزار میگردد طی سالهای اخیر یک بستر آنلاین  توسعه یافته ایجاد نموده که فرصتهای بیشتری را برای شرکت کنندگان برای آشنایی با تعداد زیادی از تامین کنندگان در چین و سراسر جهان به طور شبانه روزی و در تمام طول سال فراهم میکند و تبدیل به یک پلتفرم کارآمد برای تجارت بین المللی شده است.

وی ادامه داد با توجه به جایگاه چین به عنوان دومین بازار مصرف کننده بزرگ جهان طی 15 سال آینده انتظار میرود میزان واردات محصولات به چین به بیش از 30 تریلیون دلار برسد که این بهترین فرصت برای غرفه داران بین المللی برای استفاده از این مزیتها و ورود گسترده به بازار این کشور میباشد. وی بااشاره به روابط تجاری ایران و چین از محبوبیت کالاهای صاداراتی فعلی ایران به چین گفت و از تجار ایرانی برای حضو در نمایشگاه دعوت نمود.

کاوه دلیری ، مدیرکل دفتر شرق آسیا، سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر اهمیت نمایشگاه کانتون به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاههای چین  در افزایش مبادلات تجاری و شناخت متقابل دو کشور و قدردانی از میزبانی اتاق ایران و چین  در برگزاری این نشست گفت:” سال گذشته در طی سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به چین تفاهمنامه ای  در ارتباط با ترویج تجارت بین وزارت صمت جمهوری اسلامی ایران و بازرگانی جمهوری خلق چین به امضا رسید. هدف از این تفاهمنامه معرفی ظرفیت های تجاری، صنعتی و معدنی دو کشور با هدف توسعه تجارت دوجانبه است و استفاده از ابزار نمایشگاهی از جمله موارد مورد موافقت طرفین می باشد. رویدادها و نمایشگاه های بزرگ و معتبری مانند ایران اکسپو، نمایشگاه واردات شانگهای و نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون) از جمله رویدادهای مورد تاکید طرفین است.

وی ضمن برشمردن اقدامات مختلف این سازمان برای افزایش سطح همکاری‌های نمایشگاهی دو کشور، پیشبرد امضای تفاهم‌نامه همکاری متقابل بین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و مرکز تجارت خارجی چین در اردیبهشت ماه امسال را از جمله اقدامات اخیر این سازمان عنوان نمود و به  برپایی پاویون ملی ایران در کانتون‌فیر پاییزه امسال برای اولین بار با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی اشاره کرد که این امر زمینه‌ساز حضور هر چه بیشتر تجار و کالاهای ایرانی در این نمایشگاه گردید.

وی در پایان نسبت به حضور فعالانه تجار ایرانی در دوره‌های آتی این نمایشگاه و  آشنایی بهتر با این رویداد معتبر (کانتون‌فیر) ابراز امیداوری نمود.

در پایان این نشست تجار و فعالین اقتصادی به ارائه مشکلات و سوالات خود پرداختند.

“قابل ذکر است نام رسمی نمایشگاه کانتون نمایشگاه واردات و صادرات چین است، این نمایشگاه در سال 1957 تأسیس شد و هر دو سال یک بار در بهار و پاییز در شهر گوانجو چین برگزار می شود. میزبان این نمایشگاه وزارت بازرگانی چین و دولت استان گوانگدونگ است. این  نمایشگاه شامل 3 فاز و  5 روزه متوالی است. فضای نمایش در مجموع 1.55 میلیون متر مربع با 55 بخش نمایشگاهی و 28 هزار شرکت چینی و بین المللی است. هر سال، این نمایشگاه حجم معاملاتی در حدود 60 میلیارد دلار آمریکا ایجاد می کند. فاز 1 عمدتاً بر محصولات صنعتی از جمله لوازم الکترونیکی و برقی خانگی، تولید صنعتی، سخت افزار و ابزار متمرکز است. فاز 2 عمدتاً در مورد مصالح ساختمانی، کالاهای مصرفی، هدایا و تزئینات. فاز 3 در منسوجات و پوشاک، لوازم التحریر، غذا و تفریح، و مراقبت های بهداشتی. این بخش ها معادل مجموعه ای از نمایشگاه های تخصصی است که همزمان برگزار می شود.”