جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

تسهیل تولید و تجارت و افزایش توانمندی نظارتی

به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، سید احسان خاندوزی در مراسم افتتاحیه همزمان سایت‌های ایکس-ری در گمرکات دوغارون، بازرگان، بیله سوار و نوردوز ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: تسهیل تولید و تجارت باید همزمان با رعایت برخی ملاحظات و نکات نظارتی باشد.

وی ادامه داد: موضوعات نظارتی از مباحث مهم در اداره اقتصاد است به نحوی که تسهیل تولید و تجارت، موجب از دست رفتن توانمندی نظارتی کشور نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به افتتاح همزمان سایت‌هایی ایکس-ری در ۴ گمرک عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم با بهره گیری از امکانات این سایت‌ها، توأمان هدف تسهیل تولید و تجارت و دقت در نظارت را پیش ببریم.

خاندوزی اضافه کرد: به طوری که در زمان کمتری و با توانمندی نظارتی بیشتر، شاهد تعداد ورود و خروج‌های بسیار بیشتری در گمرکات باشیم؛ بطوری که همزمان بودن این دو هدف برای ما مهم است.

وی افزود: برای تسهیل تولید و تجارت، باید خطای نظارتی کاهش پیدا کند یا بالعکس، تجارت ما با کندی روبه رو شود؛ در این رابطه چه بهتر اینکه این تحقق همزمان با سیستم‌های تولیدی کارآفرینان و جوانان خودمان رقم بخورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: امروز شاهد تولید داخلی دستگاه‌های ایکس ری خودرویی هستیم و امیدواریم این تولیدات بیشتر و بهتر انجام شود و حتی تأمین کشور‌های منطقه توسط شرکت‌های داخلی ما صورت گیرد.

خاندوزی تاکید کرد: امیدورام با اتصال برخط این دستگاه‌ها، امکان تبادل داده و چک کردن اطلاعات همزمان در گمرکات مختلف کشور فراهم شود چرا که این موضوع می‌تواند ابزاری برای صحت سنجی در صادرات و واردات ما باشد.

وی اضافه کرد: سیاست وزارت امور اقتصادی و دارایی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید کننده این نوع دستگاه‌ها است؛ همچنین امیدوارم در سال ۱۴۰۱ قرارداد‌هایی که از قبل بسته شده هر چه سریعتر به چرخه بهره برداری در گمرکات کشور برسد.