جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«حضور دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در نشست دوستانه توسعه بازرگانی و صنعتی جاده ابریشم 2023 مورخ 26 مرداد 1402»

مریم سادات سمیعانی فرد، دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین روز پنجشنبه در نشست دوستانه توسعه بازرگانی و صنعتی جاده ابریشم 2023 که به منظور توسعه و تقویت همکاریها در قالب طرح کمربند وجاده برگزار شد به عنوان یکی از سخنرانان این نشست حضور و ایراد سخنرانی نمود.

معاون رئیس فدراسیون کل صنایع و بازرگانی چین، مدیر دفتر «جبهه کار  متحد» حزب کمونیست چین، منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ و مدیر انجمن بازار بین الملل، آکادمی همکاریهای اقتصادی و تجاری بین الملل وزارت بازرگانی چین از دیگر سخنرانان اصلی این نشست بودند.

دبیر اتاق ایران و چین با ارائه مختصری از فعالیتهای اتاق ایران و چین از وضعیت همکاری با شورای توسعه تجارت بین الملل سینجیانگ ابراز خرسندی نمودو گفت با اجرایی شدن سند همکاری های جامع ایران و چین، عزم مقامات عالی دو کشور و عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، روابط دیرینه دو کشور به سطح جدیدی ارتقاء خواهد یافت.

وی ادامه داد از نظر اقتصادی ایران و چین همه ویژگی های دو اقتصاد مکمل را دارا هستند. چین به عنوان یک قدرت اقتصادی در مقیاس جهانی و با رشد اقتصادی بالا، در بسیاری از فناوری ها سرآمد است و سهم بزرگی از مجموع سرمایه گذاری های خارجی را به خود اختصاص داده است و ایران به واسطه دارا بودن نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، منابع غنی معدنی و دسترسی به انرژی ارزان، به یک فرصت استثنائی برای فعالان حوزه تجارت و سرمایه گذاران بدل شده است.

دبیر اتاق ایران چین با تاکید بر اعلام علاقه مندی دولت ایران برای ایفای نقش در ابتکار کمربند- راه به عنوان یک ابتکار توسعه ای و نافع برای منطقه و جهان اذعان داست معتقدیم نه تنها  این پروژه دارای مزایای اقتصادی برای مشارکت کنندگان در آن میباشد، بلکه برای این ابتکار، اهمیت زیادی قائل هستیم.

وی در پایان از حضار چینی برای سفر به ایران و بازدید موقعیت های ویژه تجاری و سرمایه گذاری ایران دعوت نمود.