جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

حمایت جدید سازمان توسعه تجارت از دانش بنیان‌ها

رئیس سازمان توسعه تجارت از برنامه‌ریزی این سازمان برای ارائه یک حمایت جدید به شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات محصولاتشان خبر داد.

بررسی سبد صادراتی ایران در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همچنان بخش مهمی از صادرات غیرنفتی ایران به کالاهای وابسته به نفت، محصولات معدنی و محصولات کشاورزی اختصاص دارد و سهم صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر همچنان محدود است.

یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند ساختار سبد صادراتی ایران را تغییر دهد، صادرات محصولات دانش بنیان خواهد بود. ایران که در طول سال‌های گذشته تمرکز قابل توجهی بر توسعه این شرکت‌ها و افزایش تعداد آن ها داشته، در سال جاری نیز آماده می‌شود تا با افزایش حمایت‌ها، سهم صادراتی این محصولات را افزایش دهد.

علی رضا پیمان پاک – رئیس سازمان توسعه تجارت – در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرده که این سازمان حمایتی جدید برای صادرات محصولات دانش بنیان در دستور کار قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام او، سازمان توسعه تجارت آمادگی دارد بخشی از هزینه ارسال کالاهای صادراتی شرکت‌های دانش بنیان به مقاصد صادراتی را پرداخت کند.

شرکت‌های دانش بنیانی که در سال ۱۴۰۰ موفق شده‌اند محصولات خود را صادر کنند، تا ۲۰ فروردین امسال زمان دارند تا با ثبت نام در سامانه خدمات توانمندسازی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، مدارک لازم را ارائه کنند.

بارنامه، فاکتور فروش محصول، گواهی مبدا، گواهی بازرسی، بیمه نامه و کوتاژ صادراتی بخشی از مدارکی است که صادرکنندگان این حوزه برای دریافت حمایت‌های جدید باید در اختیار داشته باشند.

پس از بررسی‌های ابتدایی، فهرست صادرکنندگان موردتایید به سازمان توسعه تجارت ارسال و این سازمان بخشی از هزینه ارسال محصولات بعدی این صادرکنندگان بر عهده می‌گیرد.