جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

رشد 9.4 درصدی ارزش کل واردات و صادرات کالاهای چین

دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین درباره اوضاع واردات و صادرات چین در شش ماه اول سال 2022 کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

لی کوی‌ون، سخنگوی اداره کل گمرک چین اظهار کرد، بر اساس آمار گمرکی، ارزش کل واردات و صادرات کالاهای چین در شش ماه اول سال جاری به 19.8 تریلیون یوان (2950 میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال گذشته 9.4 درصد افزایش داشته است.

در این میان، مبلغ صادرات با افزایش 13.2 درصدی به 11.14 تریلیون یوان (1660 میلیارد دلار) و مبلغ واردات با افزایش 4.8 درصدی به 8.66 تریلیون یوان (1290 میلیارد دلار) رسید.

در این شش ماه، مبلغ تجارت چین با آسه آن، اتحادیه اروپا و آمریکا جداگانه 10.6 درصد، 7.5 درصد و 11.7 درصد رشد یافت. واردات و صادرات چین به کشورهای مربوط کمربند و جاده و شرکای تجاری RCEP  به ترتیب 17.8 درصد و 5.6 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا و محیط بین‌المللی جدی تر و پیچیده تر شده است، توسعه تجارت خارجی چین همچنان با برخی عوامل ناپایدار و نامطمئن رو به روست و هنوز فشار زیادی برای حفظ ثبات و بهبود کیفیت وجود دارد.

با این حال باید به این نکته نیز توجه داشت که مبانی اقتصاد چین با انعطاف‌پذیری قوی و پتانسیل فراوان وبهبود بلندمدت، تغییری نکرده است. انتظار می‌رود با اجرای بسته سیاست‌ها و اقدامات برای ثبات اقتصاد، تجارت خارجی چین به رشد ثابت خود ادامه دهد.