جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«سخنرانی رئیس اتاق ایران و چین در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات خودرو و تایر گوانگرائو، شاندونگ چین-مورخ 25 اردیبهشت 1402»

سیزدهمین دوره مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی تجهیزات خودرو وتایر گوانگرائو ، شاندونگ چین صبح روز دوشنبه مورخ 25 اردیبهشت با حضور مقامات دولت محلی و نایب رئیس شورای توسعه تجارت بین المللی شاندونگ، رئیس اتاق ایران و چین و مقامات بین المللی در شهر گوانگرائو برگزار شد.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین ضمن ارائه آمار مختصری از وضعیت خودروهای فعال و تولیدات و واردات لاستیک در ایران گفت ایران علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه واردات و ساخت لاستیک و همینطور ماشین آلات مربوطه بوده و این فرصتی در اختیار فعالان این صنعت در کشور چین قرار می دهد که با مطالعه بازار ایران و به منظور برنامه ریزی جهت صادرات و سرمایه گذاری در این صنعت اقدام نمایند.

رئیس اتاق ایران و چین نیاز بازارهای 15 کشور همسایه ایران که عموماً فاقد کارخانه تولید لاستیک بوده و وارد کننده لاستیک می باشند را فرصت خوبی برای دوستان چینی فعال در صنعت لاستیک عنوان کرد که با سرمایه گذاری در کشور ایران و استفاده از فرصت نیروی کار ماهر بسیار ارزانتر از عموم کشورها و انرژی با قیمت بسیار نازل و عوامل تشویقی سرمایه گذاری خارجی استفاده نموده و علاوه بر تامین بخشی از نیازهای بازار ایران از این طریق بازار کشورهای خاورمیانه، غرب آسیا، آسیای میانه و آفریقایی را در دسترس داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد در حوزه تولید لاستیکهای ماشین الات سنگین اعم از ماشین های کشاورزی، معدنی و راهسازی در کل منطقه هیچ کارخانه ای جهت تولید وجود ندارد و سرمایه گذاران می توانند با تولید در کشور ایران نیازهای منطقه را تامین نمایند.

مجیدرضا حریری در پایان آمادگی کامل اتاق ایران و چین را به منظور دعوت از علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه لاستیک و صنایع وابسته در ایران و جلسات تخصصی نسبت به جزئیات بیشتر این فرصت اعلام نمود.

لازم به ذکر است استان شاندونگ پایتخت تایرهای لاستیکی در چین است. با وجود پایگاه اصلی صنعتی تایر در شاندونگ و نقش شهر گوانگرائو به عنوان بزرگترین بخش صنعت تایر، نمایشگاه بین المللی لاستیک و تجهیزات جانبی خودرو گوانگرائو چین برای 13 دوره به طور موفقیت آمیز برگزار شد و این نمایشگاه عنوان یکی از 10 نمایشگاه برتر چین را به دست آورده است.

نمایندگانی از مقامات بین المللی و دولتی و نیز بخش خودرو و لوازم جانبی آن، شرکت‌های فناوری پیشرفته و شرکت‌های سرمایه‌گذاری  شهر دونگرائو واقع در استان شاندونگ در هردوره گرد هم می‌آیند تا دیدگاه‌های خود را در خصوص روند صنعت لاستیک خودرو، استانداردها، عرضه و نیاز، به منظور پیشرفت روند صنعتی جدید به اشتراک بگذارند.