جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

سخنرانی ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین درائتلاف اتاقهای بازرگانی اتاقهای بازرگانی کریدور جدید بین المللی تجارت زمینی-دریایی مورخ 3 مهر 1403

عطف به دعوت بعمل آمده از سوی اتاق بازرگانی بین المللی چین از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و هماهنگیهای ایجاد شده از سوی این اتاق، آقای مجیدرضا حریری در ائتلاف اتاقهای بازرگانی کریدور جدید بین المللی تجارت زمینی-دریایی در جمع بیش از 16 اتاق بازرگانی، فدراسیون و روسای انجمن های تجاری کشورهای مختلف که در تاریخ 3 مهر 1403 برگزار شد، حضور یافته و به سخنرانی پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به تلاش برای ساخت جهان آینده پاک، عادلانه و صلح آمیز می بایست تمام مردم دنیا با یکدیگر همکاری نمایند.

وی افزود: با پیشرفت قابل توجه این کریدور در تجارت جهانی و تشکیل ائتلاف اتاقهای بازرگانی و صنایع این کریدور، می بایست نقش خود را به عنوان نمایندگان تجار و صنایع و فعالان اقتصادی کشورهای دارای منافع در این کریدور در توسعه هر چه بیشتر آن و یافتن راهکارهائی برای همکاریهای بیشتر در این حوزه ایفا نمائیم.

آقای حریری در این رابطه افزود: در قالب این ائتلاف می بایستی همه ما بکوشیم تا روابط دوجانبه با یکدیگر را تقویت نموده و با تحکیم روابط با یکدیگر به  تقویت بناهای  این ائتلاف بپردازیم.

رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به رابطه دیرینه با کشور چین و اتصال این دو کشور به واسطه جاده ابریشم و با توجه به روابط بسیار عالی اقتصادی دو کشور ایران و چین و همینطور امضا سند همکاری های جامع 25 ساله بین دو کشور و عضویت همزمان برخی از کشورهای عضو این ائتلاف در سازمان همکاری شانگهای و بریکس می توانیم همه این امکانات را در خدمت اهداف این ائتلاف درآورده و بیشترین منفعت را برای یکدیگر تعریف نمائیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای فوق العاده زیاد ایران و تاثیر آن در این کریدور گفت: ایران با برخورداری از منابع غنی و بازار بزرگ و قرار داشتن در قلب جاده ابریشم می تواند نقش محوری در این کریدور ایفا نماید.

مجیدرضا حریری در انتها با اعلام آمادگی خود جهت ارائه هر گونه کمک جهت پیشرفت و دستیابی اهداف این کریدور، از اتاق بازرگانی بین الملل چین و شورای توسعه تجارت چونگ چینگ بابت برگزاری این رویداد تشکر نمود.

گفتنی است این کریدور به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای تعمیق تجارت بین المللی و همکاری اقتصادی میان جوامع تجاری در چین و کشورهای مرتبط، ارتباط و دسترسی به بازارهای داخلی و جهانی را ارائه می دهد. هدف این کریدور توسعه یکپارچه حمل و نقل، لجستیک، اقتصاد، تجارت و صنعت و دسترسی به رشد و شکوفایی مشترک می باشد.

ائتلاف اتاقهای بازرگانی و صنایع این کریدور مطابق اصل “مشاوره گسترده، همکاریهای مشترک و منافع مشترک” به تسهیل ارتباط و مشاوره، ارائه خدمات شریک یابی تجاری و اطمینان از اشتراک فرصتها و ثمرات توسعه کمک می نماید. همچنین خدمات گسترده ای برای کسب و کارها و موسسات از کشورهای مرتبط، شامل ترتیبات لجستیک ترجیحی، تسهیلات گمرکی، توسعه تجاری، حمایت مالی، خدمات حقوق تجاری و انتقال اطلاعات ارائه می دهد. مضاف بر این، حمایت قوی برای مبادله کالاهای با کیفیت بالا میان کشورهای مرتبط، تسریع سیستمهای لجستیکی مدرن و اطمینان از پردازش با ثبات و بدون مانع زنجیره تامین و صنعت فرامرزی ارائه می دهد.

رن هونگ بین، رئیس اتاق بازرگانی بین الملل چین و رئیس شورای توسعه تجارت چین در این سمینار با اشاره به این موضوع که کریدور خشکی-دریای جدید حلقه طلایی است که ابتکار کمربند و جاده را به هم متصل می کند و چشم انداز همکاری اتاق های بازرگانی بین المللی در کریدور خشکی-دریای جدید گسترده است، گفت: شورای توسعه تجارت بین‌المللی چین و اتاق بازرگانی بین‌المللی چین با اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو این کریدور برای تقویت همکاری‌های عمل‌گرایانه در تقویت همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، تعمیق خدمات حقوقی تجاری، حفظ ثبات و جریان روان همکاری خواهند کرد.

وی افزود: زنجیره جهانی صنعتی و زنجیره تامین و ترویج شناخت متقابل قوانین و استانداردها بین کشورها با تکیه بر کریدور جدید خشکی-دریایی به منظور ارتقای بهتر مبادلات و همکاری بین جوامع تجاری کشورهای مختلف و کمک بیشتر به ترویج مشترک، توسعه و رفاه در منطقه و حتی جهان است.