جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

قبض انبار با شناسه در مناطق آزاد صادر می‌شود

قبض انبار با شناسه در مناطق آزاد صادر می‌شود

مشاور فناوری اطلاعات مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد گفت: در حال حاضر قبض انبار با شناسه در مناطق آزاد صادر می‌شود و تبادل اطلاعات با سامانه جامع انبار منوط به برقراری سرویس از طریق سازمان فناوری اطلاعات است.

آقای محمد امین الله داد در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود:وظیفه داشتیم با توجه به اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرایط حقوقی خاص خود را دارند سامانه جامع انبار‌های مناطق آزاد را بعنوان یکی از سامانه‌های مرتبط با سامانه جامع تجارت راه اندازی کنیم.

آقای امین الله داد گفت: در این بخش دو مورد تباد اطلاعات لازم است، نخست در بخش ثبت انبار است که تاکنون اطلاعات بیش از ۲ هزار انبار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارسال شده و فقط بحث قبض انبار باقی مانده است که الان تکلیف شده است تا قبض انبار صادر شود و تمام انبار‌ها در سامانه جامع انبار‌ها ثبت می‌شود.

مشاور فناوری اطلاعات مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد گفت: البته به ارتباط با سرزمین اصل نیاز داریم که درخواست سرویس آن را دادیم که از طریق سازمان فاوا این سرویس را دریافت کنیم که به محض برقراری این سرویس اطلاعات ارسال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در سیستم مناطق آزاد، سرویس صادرات را نداریم و از گمرک درخواست کردیم در اختیار ما قرار دهند.

مشاور فناوری اطلاعات مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد با بیان اینکه سامانه جامع امور گمرک کشور را در مبادی ورودی قرار دادیم، ادامه داد: موضوع صادرات از مناطق آزاد توسط گمرک ایران انجام می‌شود و الان اطلاعات در اختیار گمرک ایران است.

خبرگزاری صدا و سیما