جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

لزوم حمایت از کارآفرینان در مسیر تولید/ حمایت از پیشران‌های اقتصادی در اولویت

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید تعاریف دقیقی را از پیشران‌های اقتصادی ارائه دهیم تا بتوان بر این مبنا به تبیین شاخص‌ها در این زمینه پرداخت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از مجمع کارآفرینان ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدجواد حسینی‌کیا» در دیدار با دبیرکل و اعضای این مجمع درخصوص پیشران‌های اقتصادی و وضعیت کنونی کارآفرینان در کشور، اظهارداشت: پیشران‌ها باید به درجات مختلفی تقسیم شوند تا حاکمیت و پیشران‌های اقتصادی وظایف و تکالیف خود را در قبال یکدیگر بدانند.

وی بیان‌داشت: اکنون تعاریف دقیقی در این خصوص وجود ندارد و در صورت ایجاد یک تعریف و تقسیم بندی مشخص، می توان به تبیین شاخص‌ها در این زمینه پرداخت.

حسینی‌کیا ادامه‌داد: زمانی که شاخص‌ها تعیین شد می‌توان به سراغ مراحل بعدی رفت و قوانین مزاحم، مشوق‌ها و همه موانع و مشکلاتی که پیشران ها در مسیر خود با آن مواجه هستند را مورد بحث و بررسی قرارداد.

در این شاخص‌بندی باید ظرفیت تولیدی پیشران‌ها اعم از میزان اشتغال‌آفرینی، تولید، صادرات و غیره را مورد سنجش قرار داد تا چشم انداز مشخصی از رشد و توسعه را ارائه و اندازه‌گیری کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شاخص‌بندی‌هایی که انجام خواهد گرفت، پیشران‌هایی که طرح توسعه آنها بر مبنای دانش بنیان است، در اولویت قرار دارند.

وی اضافه‌کرد: اگر این اقدامات انجام شود بسیاری از مشکلات پیشران‌ها و کارآفرینان حل می‌شود و مسائل مربوط به حوزه‌های اقتصادی به مرور بهبود خواهد یافت که بی‌شک گام بزرگی در راستای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» خواهد بود.

منبع:ایرنا