جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

نتایج نظرسنجی:چین همچنان مقصد داغ سرمایه‌گذاری شرکت‌های جهان خواهد بود

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه 16 دسامبر (25 آذر) گفت نتایج نظرسنجی‌های اخیر درباره شرکت‌های آلمانی و استرالیایی در چین بار دیگر نشان دهنده اعتماد جامعه بین‌المللی به چشم انداز توسعه اقتصادی چین است. چین بطور پیوسته محیط تجاری بازار محور، قانونی‌شده و بین‌المللی‌شده در اختیار تجار خارجی قرار می‌دهد و همچنان به یک مقصد داغ برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های سراسر جهان خواهد بود.

نتایج نظرسنجی اتاق بازرگانی آلمان در چین و اتاق بازرگانی استرالیا در چین در روزهای اخیر نشان داد که اکثر شرکت‌ها نسبت به فرصت‌ها و سود بازار در چین خوش بین هستند.

رئیس اتاق بازرگانی آلمان در چین گفت: مقیاس و نیروی بالقوه بازار چین هنوز برای بسیاری از شرکت‌های آلمانی بی نظیر است. رئیس اتاق بازرگانی استرالیا در چین نیز تاکید کرد: نتایج نظرسنجی نشان دهنده تمایل شرکت‌های استرالیایی به بازار چین است.

وانگ ون‌بین در پاسخ به سئوالات مربوطه گفت، گزارش‌ها نشان می‌دهد که 77 درصد از شرکت‌های آلمانی در این نظرسنجی معتقدند که نرخ رشد سالانه صنعت آنها در پنج سال آینده ادامه خواهد داشت؛ 66 درصد از شرکت‌های استرالیایی قصد دارند سرمایه‌گذاری در چین را گسترش دهند و 58 درصد از شرکت‌های استرالیایی در این نظرسنجی چین را به عنوان یکی از سه مقصد برتر سرمایه گذاری در جهان می‌دانند.

این سخنگو افزود، با اجرای تدریجی و منظم اقدامات بهینه سازی و تعدیل برای پیشگیری و کنترل کرونا، نرخ رشد اقتصادی چین همچنان ادامه خواهد داشت.