جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

نشست اتاق مشترک ایران و چین با جمعی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در دانشگاههای چین مورخ 10 بهمن 1400

نشست اتاق مشترک ایران و چین با جمعی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در دانشگاههای چین به منظور بهره مندی از ظرفیتهای علمی و تحقیقاتی دانشجویان و انتقال تجربیات صبح روز یکشنبه 10 بهمن در محل اتاق ایران و چین برگزار گردید.

رئیس اتاق ایران و چین هدف از این نشست را آشنایی با ظرفیتهای دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در چین  و بهره مندی از دانش و تجربیات آنها در جهت شناخت بیشتر مردم چین و ایران از یکدیگر به منظور توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور دانست وگفت ما تلاش داریم تا با استفاده از توانمندیهای نسل جدید که شناخت نسبتا خوبی از چین و جامعه چینی دارند، در جهت رفع موارد آسیب زایی که در روابط اقتصادی و فرهنگی با چین وجود دارد اقدام نموده و از مهارتهای آنان در جهت بهبود روابط استفاده نماییم.

مجید رضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین توضیح داد: ما به دنبال ایجاد کارگروهها یا کمیته های کاری دانشجویی هستیم که بین تجار و دانشجویان ایرانی در چین ارتباط برقرار نموده  و در جهت اجرایی شدن این برنامه دانشجویان می بایست نقشه راه را تعیین کنند و ما در اتاق ایران و چین آماده هر گونه کمک و همکاری برای ایجاد ارتباط هستیم.

در ادامه نشست دانشجویان برخی مشکلات را در خصوص امکان بازگشت به چین، مسائل مربوط به تحصیل آنلاین و عدم اعتبار آن در ایران و نیز عدم وجود سیستم نظام مند برای ارتباط بین تجار و دانشجویان چینی و نبودن رایزن علمی در سفارت ایران در چین مطرح کردند.

رئیس اتاق مشترک ایران چین در پاسخ به سوالات برخی دانشجویان در خصوص نحوه ورود به بازار تجارت تصریح کرد شما دانشجویان بهتر است در حوزه تخصص خود کارکنید و با مطالعه بازار چین و آشنایی با فضاهای تجاری چین و گذارندن دوره های تجارت خارجی در اتاق های بازرگانی، می توانید فعالیت نمایید. 

وی در پایان نشست از دانشجویان خواستند تا ایده ها و پیشنهادات خود را در زمینه استفاده از بازار چین و تسهیل روابط تجاری و رفع مواردی که در روند  مذاکرات و معاملات با تجار چینی وجود دارد، در جلسات بعدی  مطرح نمایند تا با همکاری یکدیگر بتوانیم از بازار بزرگ چین بهره مند گردیم.