جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«نشست تخصصی چگونگی ورود به بازار چین»  با حضور ریاست اتاق بازرگانی ایران و چین روز گذشته در شهر شیراز برگزار شد.

با توجه به هماهنگی های انجام شده فی مابین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس و اتاق مشترک ایران و چین، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع  ایران و چین روز یکشنبه مورخ 15 بهمن 1402 در “نشست تخصصی چگونگی ورود به بازار چین” در محل اتاق  بازرگانی فارس حضور یافت و در مورد ظرفیت های بالقوه تجاری ایران برای ورود به بازار چین سخنرانی نمود.

رئیس اتاق ایران و چین ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد و ارائه شرح خلاصه ای از وضعیت روابط تجاری ایران و چین از زمان برجام تا کنون، سفر ریاست محترم جمهوری، آقای دکتر رئیسی به چین را فصل جدیدی در توسعه روابط با چین عنوان کرد و گفت علاوه بر ظرفیتهای موجود در مواد شیمیایی و معدنی در حوزه صادرات ظرفیت بسیاری برای ورود گسترده تر به بازار چین در زمینه محصولاتی مانند انجیر، زعفران، خرما و گیاهان دارویی، سنگ وجود دارد و حمایت از تجار و صادرکنندگان ایرانی اولین اولویت اتاق مشترک می باشد. وی در ادامه توضیح داد که در سالجاری موفق شدیم مرکز تجاری ایران در شانگهای را تاسیس نماییم و افتتاح آن با حضور وزیر محترم صمت، جناب آقای دکتر علی آبادی در آبانماه سالجاری انجام شد. امیدواریم از طریق این مرکز بتوانیم کمکی بویژه به بنگاههای کوچک و متوسط جهت پیگیری موارد حقوقی، تجاری، لجستیک و مسافرتی نماییم و برگزاری نمایشگاه دائمی کالای ایرانی ازدیگر برنامه های این مرکز می باشد.

محمدصادق حمیدیان جهرمی، رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به آمار صادرات و واردات بین ایران و چین گفت با توجه به رشد چین در 45 سال اخیر و مکانیزه شدن نظام پولی در این کشور و گسترش شرکای تجاری چین به 124 کشور،  ما به عنوان اتاق های بازرگانی می بایست برنامه ریزی طولانی مدت برای ورود و توسعه به بازار این کشور را چه در زمینه واردات و چه صادرات داشته باشیم و در قالب پروژه های سند 25 ساله در حوزه آموزش تجار و فعالین اقتصادی برای کاهش ریسک های تجاری و ارائه خدمات جهت آشنایی با مکانیسم های تجارت در کشور چین تلاش نماییم.

در پایان این نشست  مقرر شد با تشکیل میز چین در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس همکاریهای بیشتر فی مابین دو اتاق در راستای خدمت رسانی به تجار در دستور کار قرار بگیرد.