جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«نشست صمیمانه وزیر محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با تجار ایرانی در مرکز تجاری ایران در شانگهای مورخ پنجشنبه 24 خرداد 1403»

جناب آقای دکتر ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه مورخ 24 خرداد 1403 از دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و چین در شانگهای بازدید نموده و گفتگوی صمیمانه ای با فعالین اقتصادی ایرانی مقیم چین انجام داد.

در آغاز این ملاقات که با حضور جناب آقای محمدی سرکنسول ایران در شانگهای، جناب آقای قاسمی معاون بین‌الملل وزیر، جناب آقای رفیعی ریاست انجمن آژانس‌های مسافرتی برگزار گردید، آقای بابک بشارتی مدیر دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین، به معرفی دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین پرداختند و بر اهمیت تبیین ارزش‌های فرهنگی و تمدنی بین دو کشور که زمینه شناخت عمیق تر طرفین تجاری ایران و چین را فراهم ساخته و اطمینان خاطر بیشتری برای شروع و ادامه همکاری متقابل تجاری و صنعتی بلند مدت را ایجاد میکند، تاکید کردند.

ایشان در راستای ماموریت اتاق، توجه به تبادل توریسم تجاری و هم فکری با فعالین اقتصادی در حوزه صنایع دستی و رفع دغدغه های آنان از طرق مختلف را از وظایف اتاق بر شمردند. جناب آقای بشارتی در ادامه پیشنهاد کرد که همزمان با برگزاری نمایشگاه ۴ ماهه شکوه ایران باستان، رویدادهای توسعه تجاری و فرهنگی کوتاه مدتی در کنار این رویداد ارزشمند برگزار شود.

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری، مستمع مطالب مطروحه از سوی فعالین اقتصادی که  در حوزه گردشگری و صنایع  بوده و توضیحاتی را به شرح زیر عنوان نمودند:

۱- در خصوص ثبت مالکیت معنوی بیش از ۲۹۰ مورد از اقلام صنایع دستی و فرش بنام ایران در چین، سازمان میراث فرهنگی و نهادهای مربوطه حمایت لازم را انجام خواهد داد.

۲-صادرات صنایع دستی بر اساس مصوبه اخیر دولت از موضوع رفع تعهد ارزی مستثنی شده است.

۳-کمک به بازارسازی و بازاریابی صنایع دستی در کشورهای هدف از جمله ماموریت های سازمان صنایع دستی است و همت فراوانی در جهت اجرای آنها انجام شده است.

۴- توسعه همکاری در زمینه توریسم و توجه بیشتر به گردشگری تجاری و پزشکی و غیره صورت خواهد گرفت.

۵- فراهم سازی ابزار مالی و کارت های اعتباری برای مسافرین و توریست های هر دو ‌کشور

۶- گواهینامه رانندگی دو کشور در کشور مقابل بایستی به رسمیت شناخته شود.

در انتهای جلسه نیز سرکنسول محترم کشورمان در شانگهای ضمن بیان این موضوع که عموم مطالب مطروحه، مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور بوده و به صورت مداوم در حال پیگیری است، بر ارتباط مستمر تجار و بازرگانان و دفاتر نمایندگی چین تاکید نمودند تا بتوان از این طریق بر چالشها فایق آمد.