جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

هدف نمایشگاه کنفرانس متاراد شناسایی نقاط ضعف و قوت اقتصاد دیجیتال است

اولین نشست خبری نمایشگاه و کنفرانس بین المللی متاراد با موضوع رمز ارزش، رمز پول، متاورد، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

سعید سمیعی رییس مرکز کار ایران و دبیر این رویداد با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه و کنفرانس تخصصی متاراد سوم الی شش خرداد در تهران برگزار خواهد شد گفت: تلاش داریم در این نمایشگاه و کنفرانس به بحث تکنولوژی و همچنین مسائل حقوقی و قضایی و نظارتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با تعاملاتی که با نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس، قوه قضاییه و خبرگزاری‌های مختلف انجام دادیم امیدواریم که نمایشگاه و کنفرانس به خوبی برگزار شود. 

وی ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شهید بهشتی، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان متخصصین و مدیران ایران و خبرگزاری کار ایران ایلنا برگزار می شود و رییس شورای سیاست گذاری نمایشگاه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است.

سمیعی با اشاره به اینکه امروز فناوری‌ها سرعت رشد خیره‌کننده‌ای در دنیا دارند گفت: هدف اصلی این نمایشگاه ترویج مسائلی همچون رمز ارز  نیست بلکه هدف ما فراهم کردن بستری برای این است که همه فعالان بخش خصوصی و نهادها آخرین یافته‌ها دستاوردها و امور حقوقی را به اشتراک بگذارند تا مشخص شود که ما هم اکنون در کجا قرار داریم تا بتوانیم نقاط ضعف را شناسایی کنیم و با هدایت بهتر نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در بحث اقتصاد دیجیتال نیروهای کاری خوبی فعال هستند افزود: اگر ما بتوانیم از نیروهای جوان، کاری و فعال به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم تبدیل به یک کشور پیشرفته در زمینه اقتصاد دیجیتال شویم اما متاسفانه هنوز به آن پختگی و قوام لازم در حوزه اقتصاد دیجیتال و رمزارز نرسیده‌ایم.

سمیعی با اشاره به اینکه در بخش نمایشگاهی بیش از 74 شرکت حضور خواهند داشت و ما میزبان سازمان‌ها و دستگاه‌های سیاست گذاری و نظارتی هستیم افزود: در بخش کنفرانس با همکاری قوه قضاییه میزبان متخصصان و مسئولان مختلف از نهادهایی همچون وزارت صمت، بانک مرکزی و  دانشگاه‌ها هستیم و هدف ما در این کنفرانس بررسی کردن مسایل اقتصاد دیجیتال، رمزارز، بلاکچین و موضوعات چنین حوزه‌هایی از منظر علمی و حقوقی فارغ از مباحث سیاسی و اختلاف نظرها است.

وی از استقبال خوب مهمانان خارجی و شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه و کنفرانس خبر داد و گفت: حضور در این نمایشگاه و کنفرانس به شکلی است که متقاضیان ثبت نام می‌کنند و بعد از تایید مراجع ذیصلاح به صورت نهایی می‌توانند حضور پیدا کنند. همچنین عموم مردم نیز می‌توانند در این کنفرانس و نمایشگاه شرکت کنند و ثبت نام خود را در سایت انجام بدهند. البته ما تلاش داریم بخش‌های ویژه‌ای در نمایشگاه برای متخصصان در نظر بگیریم.

سمیعی تاکید کرد:‌ البته شرکت ها و نهادهایی که برای حضور در نمایشگاه مجوز می‌گیرند به معنای آن نیست که مجوز کلی برای فعالیت دریافت کرده‌اند بلکه فقط مراجع ذیصلاح حضور آنها را برای حضور در این نمایشگاه و کنفرانس تایید کردند