جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

وبینار “شین جیانگ ، سرزمین شگفتی ها”

وبینار “شین جیانگ ، سرزمین شگفتی ها ” با حضور مسئولان سفارت چین در ایران ، آقای محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن ، آقای مجیدرضا حریری رئیس اتاق ایران و چین  و برخی اساتید دانشگاه و مسئولین منطقه خودمختار شین جیانگ چین در تاریخ 22 شهریور 1400 به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدا مسئولین دولت محلی خودمختار شین جیانگ به معرفی این منطقه و ظرفیت هایش پرداختند. جمعیت این استان در پایان سال 2020 ، 85/25 میلیون نفر رسید .  این استان دارای منابع طبیعی غنی است و قومیت های دینی مختلف در آن زندگی می کنند. این استان به حفظ و توسعه فرهنگ تمام گروه های قومیتی پرداخته است . شین جیانگ سرزمینی با ثبات و متحد است که به رفاه و پیشرفت ساکنان خود پرداخته است و تا سال 2020 تمام جمعیت فقیر آن از فقر خارج شدند. این استان کریدور مهمی برای مبادلات فرهنگی و اقتصادی است و در آینده ای نزدیک به تسریع توسعه ابتکار کمربند و جاده خواهد پرداخت .

چای ، سرامیک ، کاغذ سازی ، انار ، انگور ، پنبه از صنایع و محصولات این استان می باشد. تولید ناخالص داخلی این استان تا پایان سال2020 با رشد 4/3 درصدی به 8/1379میلیارد یوان رسید.

آقای حریری منطقه شین جیانگ را توام با طبیعت بکر و تکنولوژی دانسته و به شباهت های فرهنگی ، مذهبی ، غذایی و حتی زبانی بین ایرانیان و مردمان این منطقه این استان اشاره کرد . ایرانیان از سال 2007 به بعد در نمایشگاه اوراسیا حضور فعال داشته اند و صادرکنندگان ایرانی محصولات خود را شامل فرش ماشینی و دستباف ، صنایع دستی ایرانی ، زعفران ، نبات ، شیرینی و شکلات ارائه نموده اند. تا قبل از شیوع کرونا هر ساله حداقل یک هیات تجاری به شینجیانگ و ارومچی اعزام کردیم . وی نیز درخصوص اعزام هیات به این استان جهت ارائه کالاهای صادراتی ایران در این منطقه پس از برطرف شدن بیماری کووید 19 و سلامت جامعه بشری ابراز امیدواری کرد.