جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

وزیر امور خارجه :حجم تبادل تجاری در برخی حوزه‌ها ۲.۸ دهم برابر شده است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل سالن اجلاس سران با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران برگزار شد، طی گفت‌وگویی ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم پرداخت.

وی در این باره خاطرنشان کرد: سیاست خارجی متوازن، یعنی پیگیری منافع جمهوری اسلامی ایران در قالب روابط با همه بخش‌های جهان در اولویت دولت مردمی و تحول گرای آقای دکتر رییسی قرار دارد و در این چارچوب، هم ما در سفرهایمان و هم در پذیرش هیأت‌های خارجی، سعی کردیم این توازن را با نگاه به اولویت همسایه محوری و آسیا محوری مورد توجه قرار دهیم.

وزیر خارجه که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: در بخش دیپلماسی اقتصادی اتفاقات بسیار خوبی در حدود ۶ ماه گذشته رخ داده است. در برخی حوزه‌ها حجم تبادل تجاری ما ۲.۸ دهم برابر ارتقا یافته و ما از ظرفیت خوب آسیا و همسایگان و سایر مناطق جهان به خوبی استفاده می‌کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی که به سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌هایمان در جهان دادیم، توجه ویژه آنها به توسعه تجارت و روابط اقتصادی در کنار سایر وظایف ذاتی است که سفرا و سفارتخانه‌های ما باید انجام دهند.

گفتنی است، به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، نخستین نشست ویدیو کنفرانسی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با همه سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و با حضور معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه دیروز (چهارشنبه) ۲۰ بهمن ماه برگزار شد و وزیر امور خارجه بر ضرورت حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در جمع ایرانیان خارج از کشور و رفع مشکلات آنها تأکید کرد و گفت: مصمم به گسترش روابط متوازن با آسیا و دیگر مناطق دنیا هستیم.

وزیر امور خارجه همچنین طی اظهاراتی در نشست امروز با بیان این‌که با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.