جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

چین به روند بهبود اقتصادی در نیمه دوم سال ادامه می دهد

چین با کاهش شیوع کووید-19 و اعمال سیاست‌های حامی رشد، تلاش‌های چند جانبه‌ای برای ادامه روند بهبود اقتصادی در نیمه دوم سال جاری انجام می‌دهد.

اقتصاد این کشور از ماه مارس به دلیل ظهور مجدد کووید-19 و درگیری‌های ژئوپلیتیک در جهان تحت فشار قرار گرفته است. سیاستگذاران چینی برای کمک به عبور از این مسیر، چندین حرکت حمایتی انجام داده‌اند که از تقویت نهادهای بازار گرفته تا تحریک تقاضای داخلی متفاوت بوده است.

آخرین داده‌های منتشر شده از افزایش شاخص‌های کلیدی به لطف تلاش‌های اتجام شده توسط مقامات این کشور حکایت دارد. به عنوان مثال، شاخص مدیران خرید برای بخش تولید چین که فعالیت کارخانه‌های این کشور را اندازه‌گیری می‌کند، در ماه ژوئن به 50.2 رسید و بازگشت خوبی به قلمرو گسترش نشان داد.

لی که‌چیانگ، نخست وزیر چین در سمپوزیومی که این هفته برگزار شد، گفت که عملیات اقتصادی چین از ابتدای سال جاری سفری غیرعادی را پشت سر گذاشته است. او گفت که به طور کلی، اقتصاد این کشور شاهد بهبودی است که به سختی بدست آمده و مبتنی بر اجرای مجموعه ای از سیاست های تثبیت کننده اقتصادی است.

نخست وزیر چین همچنین تاکید کرد که پایه‌های این بهبودی اقتصادی هنوز ناپایدار است و خواستار تلاش بیشتر برای ثبات اقتصاد شد.