جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

کارگروه اتاق بازرگانی ایران و چین در جنوب چین فعال می گردد.

نشست فیمابین رئیس اتاق ایران و چین و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با حضور آقای سیدرضا سیدآقا زاده مدیرکل دفتر توسعه آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ، بابک بشارتی نماینده اتاق در چین و جمعی از ایرانیان مقیم جنوب چین به صورت مجازی روز دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران برگزار شد .

آقای درویشی ضمن تبریک سال نو به حضور افراد فعال و جوان و با تجربه در زمینه صادرات و واردات در گوانگجو اشاره کرد که تاکنون اقدامات خوبی از جمله ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم و حضور در نمایشگاه های مختللف در گوانگجو و شنجن و معرفی محصولات ایرانی توسط این افراد صورت گرفته است و این افراد توانسته اند زمینه افزایش صادرات کالاهای ایرانی و بستر سرمایه گذاری چینی ها در ایران را فراهم نمایند.

آقای حریری نیز از فعالیت ایرانیان مقیم چین استقبال بعمل آورد و ضمن تاکید بر توسعه صادرات غیرنفتی  و جذب سرمایه گذار خرد خارجی در ایران تاکید کرد و از این افراد خواست تا این موارد را در دستور کار خود قرار دهند . اتاق ایران و چین نیز از افراد و تجار ایرانی مقیم چین حمایت های لازم را بعمل خواهد آورد تا بتوان از ظرفیت های ایرانیان مقیم جنوب چین بهره برداری نمود.

آقای سید آقا زاده نیز بر نقش اتاق و سرکنسولگری در دایره افزایش هم افزایی تجار و تعاملات تجار ایرانی مقیم ایران و چین تاکید کرد و در راستای برگزاری دوره های آموزشی و شناسایی پلتفرم های مورد نیاز برای افزایش صادرات ایران به چین و سایر همکاری های لازم در این راستا اعلام آمادگی نمود.

آقای بشارتی نیز نسبت به افزایش هم افزایی ها ابراز امیدواری نمود و جهت انجام امور مربوطه اعلام آمادگی نمود تا ارتباط خوبی میان ایرانیان مقیم چین و اتاق صوررت گیرد .

آقای صمدانی نیز جهت افزایش ارتباطات ایرانیان مقیم چین در راستای افزایش هم افزایی ها و دستیابی به اهداف مدنظر و انجام همکاری های لازم با اتاق و سرکنسولگری اعلام آمادگی نمود  

آقای حریری ضمن تاکید بر فعالیت سیستماتیک داشتن روحیه همکاری را لازمه این امر دانست تا بتوان امور را هر چه بهتر پیش برد . هر چه تعداد افراد معتبر در چین بیشتر باشد توسعه هم افزایی ها نیز بیشتر خواهد بود . ایشان از آقای بشارتی خواستند که ارتباط خود را با تجار ایرانی جنوب چین بیشتر نمایند.

آقای درویشی نیز خاطرنشان نمودند که با همکاری و حمایت اتاق مشترک از فعالین اقتصادی امکان توسعه همکاریها و نیل به اهداف تجاری کشورمان میسر می گردد.

در پایان مقرر شد کارگروهی در اتاق ایران و چین در حوزه جنوب چین تشکیل و مسائل را از این طریق پیگیری نمایند. آقای حریری خاطر نشان نمودند که ایرانیان مقیم چین سرمایه های کشور در چین هستند که اتاق از هرگونه حمایتی کوتاهی نخواهد کرد .