جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش برگزاری نشست آنلاین با شورای توسعه تجارت بین المللی گوانگجو مورخ 8 اردیبهشت 1400

گزارش برگزاری نشست آنلاین با شورای توسعه تجارت بین المللی گوانگجو مورخ 8 اردیبهشت 1400
گزارش برگزاری نشست آنلاین با شورای توسعه تجارت بین المللی گوانگجو مورخ 8 اردیبهشت 1400
گزارش برگزاری نشست آنلاین با شورای توسعه تجارت بین المللی گوانگجو مورخ 8 اردیبهشت 1400

مجیدرضا حریری ، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع  ایران و چین روز چهارشنبه مورخ 8 اردیبهشت  با رئیس جدید شورای توسعه تجارت بین المللی گوانگجو به منظور توسعه روابط  ایران با گوانگجو و همکاری دو اتاق بصورت آنلاین ملاقات کرد.

رئیس اتاق ایران و چین  با اشاره به روابط 20 ساله اتاق بازرگانی ایران و چین با شورای توسعه تجارت بین الملل کل و شعب آن در شهر و استانهای مختلف چین  در جهت همکاریهای همه جانبه  نسبت به گسترش روابط بین ایران و شهر گوانگجو ابراز امیدواری نمود.

وی خاطر نشان کرد سال 2021 سالی خاص و ویژه است که مصادف با  سه اتفاق مهم از جمله صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین ، پنجاهمین  سالگرد روابط جدید دیپلماتیم بین دو کشور و همچنین بیستمین سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی ایران و چین می باشد.

آقای یانگ یونگ ، رئیس شورای توسعه تجارت بین المللی گوانگجو ضمن معرفی کوتاهی از وضعیت تجاری و توانمندیهای شهر گوانگجو  گفت سال 2020 علیرغم  اوج شیوع بیماری کرونا  تولید ناخالص داخلی این شهر که 5/19 درصد تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل میدهد  شاهد رشد 7 درصدی میباشد.و مهمترین بخش هایی که رشد اقتصادی داشته در زمینه کشاورزی و صنایع میباشد.

وی بیان داشت شورای توسعه تجارت بین المللی گوانگجو با بیش از 6 هزار عضو آماده گسترش همکاری با ارگانهای خارجی از جمله اتاق بازرگانی ایران و چین به منظور گسترش روابط تجاری با ایران می باشد.

وی حوزه های همکاری را در زمینه برگزاری نمایشگاهها  در زمینه صنعتی و محیط زیست  و حضور بصورت آنلاین در شرایط کرونا ،  و نیز ترغیب  فعالان بخش های مختلف  جهت برگزرای نمایشگاه در کشور مقابل  چه در ایران و چه در چین عنوان نمود و از اتاق ایران و چین جهت حضور در رویدادهای آن شورا برای حضور در نمایشگا جاده ابریشم دعوت نمود.

رئیس اتاق ایران و چین ضمن تاکید بر اهمیت استان گوانگدونگ  بویژه شهر گوانگجو گفت ما برای گسترش روابط با بین تجار ایرانی و گوانگجو برنامه ریزی میکنیم.

وی  امضای سند جامع همکاری 25ساله بین دو کشور  را فرصتی برای گسترش همکاری بخش خصوصی  دو کشور دانسته و گفت در همین راستا اتاق ایران و چین به عنوان بخش خصوصی در صدد بازگشاییی دفتر نمایندگی در شانگهای  و تاسیس شعب آن در شهر های مختلف از جمله شهر گوانگجو می باشد که در حال پی گیری میباشیم.

رئیس اتاق ایران و چین با اشاره شرایط فعلی که ملاقات و حضور فیزیکی بین دوکشور  بدلیل شیوع ویروس کرونا محدود شده است   پیشنهاد  همکاری از طریق برگزاری جلسات B2B  وبینار های توسعه روابط بین تجار ایرانی و فعالین گوانگجو ارائه نمود.