جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

ملاقات رئیس اتاق مشترک ایران و چین با مسئول شورای توسعه تجارت بین المللی گوانجو مورخ 30 مهر 1403

دیدار مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین و خانم جانگ یَن، مسئول شورای توسعه تجارت بین الملل گوانجوبه منظور افزایش  همکاری با این شورا برای گسترش روابط تجاری ایران و گوانجو صبح امروز مورخ 30مهر 1403برگزار شد.

 مسئول شورای توسعه تجارت بین الملل گوانجو ضمن خوش آمد به حضور رئیس اتاق ایران و چین از ارتباط نزدیک و تبادل نظر  10 ساله بین دو سازمان ابراز خرسندی کرد و گفت شورای توسعه تجارت بین الملل گوانجو با وجود 11 شعبه  و 31 کمیته صنفی در حوزه های مختلف حمل و نقل ریلی،دیجیتال و غیره و با 6هزار عضو با 200 تاق بازرگانی در بیش از 60 کشور ارتباط فعال دارد.

وی بااشاره به امضا تفاهمنامه همکاری با اتاق مشترک ایران و چین در سال 2018 از همکاریهای  این اتاق در زمینه ایجاد ارتباط بین تجار چینی و ایرانی و تحقیقات در خصوص بازار ایران و روند سرمایه گذاری خارجی قدردانی نمود و  تاکید کردما علاقمند حضور فعالتر شرکتهای ایرانی در رویدادهای پیش رو در زمینه های حمل و نقل ، مواد غذایی ، کشاورزی و صنعت  باتوجه به ظرفیتهای ایران در این زمینه ها هستیم.

خانم جانگ یَن، جواهرات ، پوشاک ، کفش ، تجهیزات صوتی ، مواد شیمیایی را به عنوان مهمترین محصولات شهر گوانجو معرفی کرد و گفت تاکنون از 36 کشور جهان برای معرفی بازار پوشاک و کیف گوانجو دعوت شده است.

وی همچنین از جمله اقداماتی را که میتوان در جهت همکاری با اتاق ایران و چین داشت را معرفی شرکتها و ایجاد ساختار مالی بین شرکتهای ایرانی و چینی عنوان کرد و در پایان توضیحاتی در خصوص معرفی حوزه های سرمایه گذاری خارجی و وضعیت شرکتهای حاضر در شهر گوانجو ارائه داد.

رئیس اتاق ایران و چین ضمن تشکر از اطلاعات ارائه شده توسط مسئول شورای توسعه تجارت بین الملل گوانجو به سابقه روابط نزیک  با این شورا که از سال 2014 آغاز شد اشاره کرد و گفت بعد از محدودیتهای قرنطینه ناشی از همه گیری کرونا با  سفر رئیس جمهور چین به ایران و بعد از آن سفر رئیس جهور ایران به چین و امضا سندهمکاری 25 ساله بین دو کشور ما میتوانیم با ارتباط نزدیکتر فرصتهای همکاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس اتاق ایران و چین بازگشایی دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شانگهای و بازگشایی کمیته های محلی در شهر گوانجو طی روزهای آینده را فرصتی برای پی گیری و افزایش همکاری بین اتاق ایران و چین و شورای توسعه تجارت بین الملل گوانجو   همانند گذشته دانست و تاکید کرد که می بایست هر دو طرف برای برنامه های بلند مدت همکاری  برنامه ریزی داشته باشیم.

مجید رضا حریری در ادامه گفت استان گواندونگ و شهر گوانجو برای ایران بسیار بااهمیت است و در این راستا پرواز مستقیم به شهر گوانجو ونیز یکی از 3 سرکنسولگری ایران در این شهر مستقر می باشد.