مجیدرضا حریری، رئیس بخش ملی ایران در اجلاس سالانه هیات مدیره شورای بازرگانی سازمان همکاری شانگهای در روز چهارشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ در بیشکک، ضمن اشاره به جنگهای یکساله گذشته از دبیرخانه این شورا جهت محکوم نمودن متجاوزین و کشورهای عضو جهت کمکهای انسان دوستانه تشکر و قدردانی نمود و سپس به تشریح وضعیت اقتصادی ایران پس از حملات در جنگ ۱۲ روزه و رمضان پرداخت و با عنایت به فرصتهای بالقوه در کشور ایران بعلاوه موضوعات مربوط به بازسازی پیشنهاد تشکیل همایشی برای توسعه همکاریهای کشورهای عضو سازمان و استفاده از این فرصت جهت تحکیم روابط چندجانبه پرداخت. این شورا هر ساله به منظور ترویج و توسعه همکاریهای جامع تجاری و اقتصادی برگزار می نماید و شامل سخنرانی هایی توسط دبیرکل، نماینده دولت قرقیزستان و روسای بخشهای ملی ایران، بلاروس، هند، قزاقستان، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان بود و پروتکل نهایی آن با محوریت ترویج و توسعه فعالیتهای تجاری، حذف موانع تجاری، توسعه نیروی کار، توسعه لجستیکی و تسهیل در فعالیتهای صنعت، انرژی، کشاورزی و فناوری کم کربن به تصویب رسید.
