جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«ملاقات رئیس اتاق ایران و چین با رئیس شورای توسعه تجارت بین الملل پکن مورخ 21 تیر 1402»

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین صبح روز چهارشنبه با رئیس شورای توسعه تجارت چین در پکن ملاقات کرد و در خصوص بررسی برنامه های همکاری های آتی اتاق ایران و چین با شورا مذاکره نمود.

رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به رابطه طولانی این اتاق با شعب مختلف اتاقهای بازرگانی و شوراهای توسعه تجارت بین الملل چین از استانهای مختلف این کشور  بر تعمیق همکاریها بین ایران و پکن تاکید نمود و گفت با توجه به نقش مهم شورای توسعه تجارت بین الملل پکن می بایست برنامه های بلند مدتی را جهت شناخت مردم هر دو کشور از یکدیگر و توسعه روابط در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم.

مجیدرضا حریری زمینه های علاقمندی همکاری ایران را تولید و سرمایه گذاری در زمینه های نفت و گاز، انرژی های نو، اتومبیل عنوان نمود و از شورای توسعه تجارت پکن برای سفر به ایران و بررسی فرصتهای بالقوه ایران دعوت نمود.

گوآ خوآیگانگ، رئیس شورای توسعه تجارت بین الملل پکن ضمن تشریح فعالیتهای این شورا بر تمرکز ویژه کشور چین بر فعالیتها منطقه خاورمیانه تاکید کرد و نسبت به افزایش همکاری با ایران  ابراز امیدواری نمود.

وی گفت ما برای سال آینده برنامه ریزی کرده ایم همزمان با یکی از نمایشگاههای بزرگ ایران سفری به ایران داشته باشیم، پکن علاقمند همکاری با ایران جهت جذب سرمایه گذار در زمینه های انرژی های نو، خدمات و فرهنگی می باشد و البته بخش خصوصی چین از پتانسیل های بسیاری در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های ارتباطات، نرم افزار و بازیهای کامپیوتری و مواد اولیه، محصولات کشاورزی برخوردار است.

رئیس شورای توسعه تجارت پکن با اشاره بر اهمیت فعالیتهای گردشگری، افزایش ارتباطات بین دو کشور برای ایجاد شناخت ملت دو کشور را بسیار با اهمیت دانسته و برنقش اتاقهای بازرگانی در توسعه روابط اقتصادی تاکید نمود.

مجیدرضا حریری آمادگی کامل اتاق ایران و چین را برای همکاری با این شورا جهت دریافت هیاتهای تجاری و اقتصادی چینی و توسعه روابط در حوزه کمربند و جاده اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد بازگشایی نمایندگی اتاق ایران و چین در شانگهای، فصل جدیدی را در روابط و برنامه های همکاری این اتاق با شورای توسعه تجارت پکن فراهم نماید.