جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

استقبال شرکتهای چینی از همایش بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین در پکن مورخ 23 تیر 1402

همایش بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین با حضور وزیر اقتصاد، معاونت دیپلماسی وزارت خارجه، رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران، سفیر ایران در پکن و نیز نایب رئیس شورای توسعه تجارت چین به همت اتاق بازرگانی ایران و چین و با همکاری اتاق بازرگانی بین الملل و شورای توسعه تجارت چین با حضور بیش از 200 نفر از مقامات و تجار ایرانی و چینی به منظور بررسی فرصتهای همکاری دو کشور بعد از ظهر روز جمعه مورخ 23 تیر 1402 در شهر پکن برگزار گردید.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی استقبال شرکتهای چینی و ایرانی در این همایش را مثبت ارزیابی نمود و نتیجه علاقمندی هر دوطرف به توسعه روابط دانسته و اظهار داشت بازگشایی دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در پکن، تلاشهای سازمان سرمایه گذاری ایران و اقدامات سفارت ایران در چین همگی در جهت توسعه و تعمیق برنامه های همکاری دو کشور می باشد.

 مجید رضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به عزم راسخ مقامات رسمی و فعالین اقتصادی دو کشور ایران و چین برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور بر مسئولیت سنگین سیاستگذاران و بخش خصوصی در تحقق این هدف تاکید نمود و گفت به عنوان مسئول اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین اعلام می نمایم به سهم بخش خودمان با تمام توان در این راه انجام وظیفه می نمائیم و با اعزام و دریافت هیات های ایرانی و چینی، حضور موثرتر، پویا و هدفمند در رویدادهای اقتصادی دو کشور به سهم خود اقدام لازم بعمل آوریم.

رئیس اتاق ایران و چین ضمن قدردانی از استقبال گسترده فعالین اقتصادی دو کشور از برگزاری این همایش، آغاز رسمی فعالیت دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شهر شانگهای را اعلام نمود و اظهار داشت اتاق ایران و چین در کنار تاسیس این دفتر نمایندگی با  تاسیس نمایشگاههای دائمی کالای ایرانی و مراکز خدمات تجاری ایران و چین در شهرهای مهم چین آماده ارائه خدمات به فعالین اقتصادی دو کشور می باشد.

مجیدرضا حریری در پایان سخنرانی خود از دوستان چینی برای سفر به ایران دعوت نمود و گفت دعوت به سفر به ایران نه به منظور سرمایه گذاری و تجارت با کشورمان میباشد، بلکه برای آشنایی بیشتر با کشور زیبایمان ایران و دیدن بدون واسطه کشوری که در رسانه های غربی تصویر واقعی آن را به شکل معکوس به شما نمایش می دهند.

لو جیانلونگ، نایب رئیس شورای توسعه تجارت چین با اشاره به ورود رابطه دوکشور ایران و چین به دوره توسعه جدید برای تعمیق روبط دو کشور تقویت پیوند استراتژی توسعه دو کشور و هماهنگی سیاست ها و پیوند استراتژیک به دنبال افزایش مبادلات اقتصادی، گشایش بازارها؛ ارتقا سطح ارتباط و پیوند زیرساخت های دوکشور که منطبق بر منافع ایران و چین و کشورهای مسیر جاده کمربند است و یافتن پی در پی فرصتهای بالقوه همکاری را پیشنهاد نمود.

 مهدی صفری معاونت دیپلماسی وزارت خارجه ایران؛ علی فکری، رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران؛ محسن بختیار سفیر ایران در پکن از دیگر سخنرانان این همایش  بودند که در سخنرانیهای خود به معرفی ظرفیتهای همکاری بین دو کشور و برنامه های همکاری بلند مدت در قالب ابتکار کمربند و جاده پرداختند.

 در بخش دوم این همایش بخشی از شرکتهای چینی و ایرانی به معرفی فعالیتهای خود پرداختند و در پایان مذاکره رودررو بین فعالین اقتصادی دو کشور برگزار شد.