جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«توسعه همکاری های ایران و شانگهای»، در نشست مشترک روسای اتاق ایران و چین و شورای توسعه تجارت بین الملل شانگهای مطرح شد؛

برنامه های همکاری جهت توسعه روابط با شانگهای در دیدار مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین با رئیس شورای توسعه تجارت بین الملل شانگهای روز دوشنبه مورخ 26 تیر 1402 بررسی شد.

جو مینخائو، رئیس شورای توسعه تجارت بین الملل شانگهای با ابراز تاسف از کاهش دیدارهای رو در رو طی سه سال گذشته که ناشی از همه گیری کرونا بود، نسبت به افزایش ملاقات های مشترک ابراز امیداوری کرد و بازگشایی دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شانگهای را جهت گسترش همکاریها در قالب ابتکار یک کمربند، یک راه بسیار موثر دانست و گفت این شورا برای هر گونه کمک جهت تسهیل و توسعه فعالیتهای دفتر نمایندگی ایران در شانگهای آمادگی کامل دارد.

رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به دوستی دو ملت ایران و چین در سالهای دور، نسبت به گسترش روابط بین ملتها ابراز امیدواری نمود و تاکید کرد اتاقهای بازرگانی دو کشور می بایست تمام تلاششان در جهت افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی ملتها باشد و در زمینه اقتصادی پتانسلهای همکاری بسیاری وجود دارد که امیدواریم دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شانگهای در راستای شناسایی این فرصتها برای تجار هر دو کشور مثمر ثمر باشد.

مجیدرضا حریری با اشاره به برگزاری همایش بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین در پکن و استقبال گسترده از آن، از شورای توسعه تجارت بین الملل شانگهای برای بازدید از ایران دعوت کرد و گفت امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک با همکاری دو سازمان همایشی مشابه در شهر شانگهای برگزار کنیم. وی همچنین بر برگزاری پیوسته رویدادهای توسعه ای در هر دو کشور جهت یافتن فرصتهای همکاری و آشنایی ملت دو کشور تاکید نمود.