جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

بادامچيان: راه ابريشم بزودي ريلي مي‌شود

خبرگزاري فارس: نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ديپلمات ها و بازرگانان ما بايد در مراودات خود با اقتدار صحيت كنند، گفت: قرار است تا راه آهن ايران، افغانستان ، تاجيبكستان و چين بزودي راه اندازي شود و در واقع راه ابريشم ريلي ايجاد شود

31shahrivar89-3

به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به چين، اسدالله يادامچيان در ضيافت شام سركنسولگري شانگهاي اظهار داشت: رابطه ايران و چين رابطه ويژه اي است و در چند هزار سال گذشته هيچ گاه خصمانه نبوده است.
وي با بيان اينكه دو كشور از فرهنگ و تمدن غني برخوردارند، گفت: قرار است تا راه آهن ايران، افغانستان ، تاجيكستان و چين بزودي راه اندازي شود و در واقع راه ابريشم ريلي ايجاد شود.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه ايران و چين دو كشور تاثير گذار در صحنه بين المللي هستند، گفت: تحريم كار امروز تحريم كنندگان نيست، اينها 31 سال است كه اين سياست را دنبال مي كنند و تحريم كنندگان بدنبال آن هستند تا با تغيير رويه ما زمينه مذاكره را فراهم كنند كه ما هيچگاه از مسير خود برنمي گرديم.
بادامچيان گفت: ديپلمات ها و بازرگانان ما بايد در مراودات خود با اقتدار صحيت كنند. اقتدار با قدرت تفاوت دارد و توجه داشته باشيم كه آمريكا قدرتمند است ولي امام اقتدار داشتند. امروز رئيس جمهور ما حرف هايي را در سازمان ملل مي زند كه كسي اقتدار زدن اين حرف ها را ندارد.
وي با بيان اينكه امريكايي ها از رابطه ايران و چين هراس دارند گفت: غير از رژيم صهيونيستي ما با هيچ كشوري به لحاظ برقراري ارتباط مشكل نداريم.
اين نماينده مجلس در پايان تاكيد كرد براي گسترش روابط ايران و چين از توانمندي هاي بخش خصوصي استفاده شود.