جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن از پاویون ایران در هشتمین نمایشگاه چین-اوراسیا 2024

عطف به هماهنگی های انجام شده از سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، محسن بختیار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن از پاویون ایران در هشتمین نمایشگاه چین- اوراسیا بازدید نمود.
محسن بختیار برگزاری این پاویون را مثبت ارزیابی نموده و ضمن بازدید از کالاهای صادراتی عرضه شده در پاویون ایران با غرفه داران به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
وی همچنین با ارائه پیشنهاداتی بر پیشبرد اهداف این اتاق و حضور فعال تر صادرکنندگان ایرانی در این نمایشگاه و رویدادهای مشابه تاکید نمود.

نمایشگاه چین-اوراسیا یک نمایشگاه جامع با استانداردهای حرفه ای است و نسخه آنلاین آن مانند نمایشگاه حضوری در مرکز همایش و نمایشگاه بین المللی سین کیانگ با زیر بنای 100000 متر مربع است. این نمایشگاه دارای سه حوزه نمایشگاهی شامل سرمایه گذاری و همکاری، غرفه داران بین المللی و صنایع برجسته است.

این نمایشگاه با هدایت موقعیت استراتژیک سین جیانگ به عنوان یک کریدور طلایی، آسیا و اروپا را به هم متصل می کند و با ایجاد گشایش به سمت غرب کشور، بر ساخت هشت خوشه صنعتی متمرکز می شود. خوشه های صنعتی شامل (نفت و گاز، صنایع مرتبط با زغال سنگ، معدن سبز، غلات و روغن، پنبه و منسوجات، میوه ها و سبزیجات ارگانیک، دام، انرژی و مواد جدید) می باشند که این نمایشگاه به طور فعال در خدمت توسعه منطقه آزاد تجاری آزمایشی چین برای جذب سرمایه گذاری و تسهیل اجرای پروژه و کمک به توسعه با کیفیت بالا و گشایش با استانداردهای بالا در منطقه تلاش های خود را تشدید می نماید.

نمایشگاه امسال همچنین یک پاویون ویژه برای منطقه آزاد تجاری آزمایشی چین (سین کیانگ) (FTZ) با هدف نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد، پیشرفت و دستاوردهای سه منطقه ارومچی، کاشغر و هورگوس برپا کرده است.
گفتنی است از ژانویه تا آوریل سال جاری، کل حجم واردات و صادرات منطقه آزاد تجاری سین کیانگ به 38.5 میلیارد یوان (حدود 5.4 میلیارد دلار آمریکا) رسید که 27.92 درصد از کل حجم واردات و صادرات سین کیانگ را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه به مدت 5 روز از تاریخ 6 الی 10 تیر 1403 برگزار گردیده و فعالان اقتصادی ایرانی به نمایش محصولات خود در زمینه های صنایع دستی، زعفران، فرش دستباف، ماشینی و خشکبار پرداختند.