جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از محل دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شانگهای»

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه مورخ 14 آبان از دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شهر شانگهای چین با حضور رئیس اتاق ایران و چین بازدید کرد و با نحوه فعالیت و خدمات این دفتر آشنا شد.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به سفر معاون اول ریاست جمهوری به چین توضیح داد با  امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری 25 ساله بین ایران و چین و رویکرد ایران پس از سفر رئیس جمهور ایران به چین و تاکید ایشان بر گشایش مراکز تجاری ایرانیان در چین، مفتخریم که اولین مرکز تجاری ایران در شانگهای با حضور وزیر صمت رسما فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم که مجموعه اقدامات این مرکز در یافتن شریک تجاری، پی گیری و حل و فصل اختلافات تجاری، ثبت شرکت در چین برای تجار و فعالین اقتصادی ایران مفید و موثر باشد.

بابک بشارتی، مدیر دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در شانگهای فعالیتها و خدمات این مرکز در حوزه خدمات حقوقی، بازرگانی، لجستیک و گردشگری را معرفی و تشریح نمود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز خرسندی از افتتاح دفتر نمایندگی در چین تاکید کرد میبایست سازو کاری تعریف شود که با بهره برداری از ظرفیتهای این دفتر مبادلات ایران با چین از دلار به یوآن تغییر کند و در ادامه نشست مقرر شد کمیته ای متشکل از اتاق ایران و چین، بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت در همین راستا تعیین گردد. همکاری در زمینه های تجارت الکترونیک از دیگر مسائل مورد مذکره در این نشست بود.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت نیز بر بهبود اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش هر چه بیشتر ریسک تجارت تاکید نمود.