جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

حريري:ايران و چين براي ارتقاي روابط بدنبال سرمايه گذاري مشترك باشند

خبرگزاري فارس: نايب رئيس اتاق ايران و چين گفت: ايران و چين براي ارتقاي روابط تا سطح 50 ميليارد دلار بدنبال سرمايه گذاري مشترك باشند.

gozaresh31shahrivar89

به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به چين، مجيد رضا حريري در ضيافت شام سركنسولگري شانگهاي اظهار داشت: اتاق ايران و چين در نهمين سال فعاليت خود است و در اين مدت سطح مراودات دو كشوراز دو سه ميليارد دلار در سال به 30 ميليارد دلار رسيده است و هدفگذاري دو كشور رسيدن به سطح مراودات تجاري 50 ميليارد دلار است.
وي با بيان اينكه ما بيش از سهم خود در چين فعاليت تجاري انجام داده‌ايم افزود: روابط تجاري 30 ميليارد دلاري سقف روابط با اين كشور است لذا براي رسيدن به عدد 50 ميليارد دلار بايد به سمت سرمايه گذاري مشترك در دو كشور حركت كنيم.
نايب رئيس اتاق ايران و چين گفت: دفتر اتاق ايران و چين در شانگهاي اولين دفتر يك اتاق بازرگاني در حوزه خليج فارس در چين و شانگهاي است كه ما در اين دفتر كار مطالعاتي و مبادله اطلاعات و تسهيل تجارت را انجام مي دهيم.
حريري گفت: دفتر اتاق ايران و چين در شانگهاي بدون كمك مالي دولت و ارگانها و با حمايت معنوي سازمان توسعه تجارت شخص غضنفري وزير بازرگاني و افقهي رئيس سازمان توسعه تجارت تشكيل شده است و در اولين سال فعاليت خود است