جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

roozechin1

roozechin1

1 اکتبر 1949 مائو تسه دونگ رهبر حزب سرخ (نیروهای کمونیست) رسماً در مقابل جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در میدان تیان آنمن ضمن برافراشتن پرچم جدید چین، شکل گیری جمهوری خلق چین را اعلام نمود . این اعلامیه به دنبال یک جنگ داخلی بود که در آن نیروهای کمونیستی بر دولت ناسيوناليست پيروز شدند. در نشست شورای دولت مرکزی مردمی مورخ 2 اکتبر 1949 ، 1 اکتبر  را رسماً به عنوان روز ملی تصویب نمود.

roozechin1

roozechin1

مردم چین هر سال 1 اکتبر الی 7 اکتبر را به مناسب تشکیل جمهوری خلق چین جشن می گیرند . این جشن نیز در مناطق ویژه اداری هنگ کنگ و ماکائو برگزار می شود. این جشن با برافراشتن تشریفاتی پرچم ملی چین در میدان تیان آنمن در پکن – پایتخت چین – آغاز می شود. پس از برافراشتن پرچم ، رژه ای برای نمایش قدرت نظامی کشور صورت خواهد گرفت . به دنبال آن ضیافت شام و در نهایت آتش بازی خواهد بود. دولت چین در سال 1999 تصمیم گرفت این جشن را به چندین روز افزایش دهد تا شهروندانش تعطیلات مشابه تعطیلات هفته طلایی ژاپن تجربه کنند . اغلب شهروندان چینی این تعطیلات را با خانواده خود و در سفر و …. می گذرانند.
در زمان حکومت مائو تسه دونگ، بیشترین رژه ارتش برگزار شد. رسم دیگری که در یکم اکتبر روز ملی چین، برگزار می شود این است که مقام های عالی رتبه کشور سبد گل به بنای یادبود قربانیان انقلاب در میدان تیان آنمن تقدیم می کنند. آمار تارنمای سازمان ملی گردشگری چین نشان می دهد که بیش از 710 میلیون چینی در تعطیلات طلایی روز ملی در سال 2017 میلادی در داخل کشور سفر کرده اند و این در حالی است که تلویزیون دولتی چین تعداد افرادی را که در این ایام به خارج از کشور سفر کرده اند 7 میلیون و 80 هزار نفر اعلام کرده است.

roozechin1