جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

سرمایه‌گذاران اجلاس شانگهای به ایران می‌آیند

رئیس رویداد بین‌المللی ایران اگزیسکو گفت: نمایشگاه ایران اگزیسکو به واسطه حضور شرکت‌کنندگان، بستری را برای رونق تجارت بین‌الملل فراهم می‌کند و زمینه ساز فرصتی برابر برای سرمایه‌گذاری تمامی کشورهای عضو است.

محمدحسین فضلی در گفت و گو با ایسنا، در توضیح روند برگزاری این رویداد بین‌المللی گفت: با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، فرصت مناسب برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های  تولیدی، تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان و همچنین پیمان اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری کشورهای اسلامی و دیگر کشورها با هدف بی‌اثرسازی تحریم‌ها و رونق اقتصادی به وجود آمده است ؛ لذا قرار است پاییز امسال نمایشگاه و کنفرانسی در ایران با مشارکت اعضا پیمان‌های یادشده برگزار شود.

 به گفته رئیس اگزیسکو، نمایشگاه ایران اگزیسکو در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات بهداشتی، فناوری نوین و دانش بنیان‌ها، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و ترانزیت، بانک و بیمه و سرمایه گذاری، کشاورزی و شیلات، خودروسازی، صنایع مرتبط با حوزه انرژی، گردشگری و صنایع فولادی برگزار می‌شود. مخاطبان اصلی در این رویداد، مدیران واحدهای صنعتی، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و برندها، تامین‌کنندگان مواد اولیه، سرمایه گذاران و صاحبان برندهای تجاری ( ملی و بین‌المللی )خواهند بود.

وی همچنین اعلام کرد که با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، شرکت‌های دانش بنیان نیز جزو شرکت‌کنندگان این رویداد خواهند بود، تاکنون تعدادی از دانشگاه‌های معتبر و پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند که در برگزاری این رویداد کمک‌ها و مشاوره‌های علمی و پژوهشی مناسبی را ارائه کنند.

وی درباره هماهنگی‌های صورت‌گرفته در برگزاری این نمایشگاه گفت: مجوز این رویداد از طریق سازمان توسعه تجارت صادر شده و نهادها و سازمان‌هایی چون وزارت صمت،معاونت علمی رئیس جمهور،ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از جمله نهادهای همکار در برگزاری این رویداد هستند.

فضلی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، در نظر داریم در افتتاحیه این رویداد میزبان مقامات عالی رتبه و مسئولان کشور در محل سالن اجلاس سران باشیم.