جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

همایش معرفی فرصت‌های اقتصادی ایران به اوراسیا برگزار می‌شود

یک مقام مسئول از برگزاری همایش و نمایشگاه معرفی فرصت های اقتصادی ایران به اعضای سازمان های اقتصادی اوراسیا و پیمان شانگهای در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین فضلی اظهار داشت: با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های تولیدی، تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان و همچنین پیمان اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری کشورهای اسلامی و دیگر کشورها با هدف بی‌اثرسازی تحریم‌ها و رونق اقتصادی به وجود آمده است؛ لذا قرار است پاییز امسال نمایشگاه و کنفرانسی در ایران با مشارکت اعضای پیمان‌های یادشده برگزار شود.

قرار است در این کنفرانس و نمایشگاه حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات بهداشتی، فناوری نوین و دانش بنیان‌ها، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و ترانزیت، بانک و بیمه و سرمایه گذاری، کشاورزی و شیلات، خودروسازی، صنایع مرتبط با حوزه انرژی، گردشگری و صنایع فولادی معرفی شود. مخاطبان اصلی این رویداد، مدیران واحدها ی صنعتی، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، تامین‌کنندگان مواد اولیه، سرمایه گذاران و دیگر فعالان اقتصادی ملی و بین‌المللی خواهند بود.

فضلی افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، شرکت‌های دانش بنیان نیز جزو شرکت‌کنندگان این رویداد خواهند بود، لذا تاکنون تعدادی از دانشگاه‌های معتبر و پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند که در این رویداد فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را ارائه کنند.

وی نهادهای همکار در کنفرانس معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران به اعضای سازمان‌های اقتصادی شانگهای و اوراسیا را سازمان توسعه تجارت، وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران عنوان کرد.