جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

سفر هیات سرمایه گذاری چین به تبریز سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی از سفر یک هیات اقتصادی از استان هوبی چین به تبریز در هفته آینده خبر داد.

احمد محمدزاده روز پنحشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، گفت: در مدت حضور این هیات در تبریز در باره راه های توسعه همکاری های تجاری، اقتصادی و صنعتی گفت وگو خواهد شد.
وی با اشاره به سفر هیات سیاسی و اقتصادی استان به جمهوری آذربایجان، گفت: برای استفاده از فرصت های فراهم شده در این سفر، هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی استان تا یک ماه آینده به این جمهوری سفر می کند.
محمدزاده افزود: این هیات اقتصادی ضمن دیدار با همتایان خود در جمهوری آذربایجان، برای توسعه همکاری ها و گسترش مناسبات دوجانبه تلاش خواهد داد.
دبیرشورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان، پیشنهاد کرد: با توجه به حضور هیات های متعدد اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی در استان، کمیته پیگیری سفرهای خارجی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای استقبال و سامان دهی سفرهای خارجی تشکیل شود.
وی با بیان این که شورای گفت و گو تنها شورایی است که توانسته سه قوه را در یک جا جمع کند، افزود: جا دارد دبیرخانه این شورا بیشتر تقویت و قدرت اجرایی داشته باشد.
در این جلسه پیشنهادات اصلاحی مرتبط با مقررات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ابطال مصوبه هیات وزیران قبلی و جایگزینی آن با مصوبه جدید مطرح و تصویب شد.
استان های آذربایجان شرقی و هوبی در تیرماه سال گذشته و در پی سفرهای متقابل هیات های سیاسی و اقتصادی دو استان توافق نامه دوستی امضا کردند .
هوبی یکی از استان های مرکزی چین است که ۱۸۶ هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۶۱ میلیون نفر جمعیت دارد.
مرکز این استان شهر ووهان است که از شاهراه های ارتباطی و از مراکز مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مرکز چین به شمار می رود.
استان هوبی در تولید محصولات مهم کشاورزی شامل پنبه، برنج، گندم و چای و در صنایع خودرو، متالورژی، ماشین آلات، برق، منسوجات، مواد غذایی و فناوری های پیشرفته و همچنین در استخراج معادن و ساخت سدها و نیروگاه های آبی جزو استان های مهم چین است.
ظرفیت تولید ناخالص داخلی این استان بیش از 300 میلیارد دلار در سال و نرخ رشد اقتصادی آن 10 درصد اعلام شده است.