جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

سند استراتژی توسعه ملی نوشته شود

اولین نشست شورای روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران با حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، مجیدرضا حریری رئیس اتاق ایران و چین و جمعی از روسای اتاقهای مشترک بازرگانی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین به مسئله FATF اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی از منظر اقتصادی از این مسئله دفاع می‌کنند و فعالان سیاسی از منظر سیاسی نقد می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم گفت‌وگویی جدی بین این دو گروه شکل بگیرد حرف‌های همدیگر را بشنوند تا بتوانند با دیدی روشن دراین‌باره تصمیم بگیرند.

او در ادامه به نبود استراتژی توسعه ملی اشاره کرد و گفت: بهترین جا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است تا بتواند استراتژی توسعه ملی را تدوین کند.

او همچنین به رئیس اتاق ایران پیشنهاد داد که درباره مسائل و مشکلات بخش خصوصی با مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کند و صرفاً به گفت‌وگو با دولت اکتفا نشود.

در ادامه حریری گفت: دولت در تمام امور اقتصادی از روغن، مرغ، تخم‌مرغ، حلیم، زولبیا و بامیه، جوجه تا همه‌چیز دخالت می‌کند ولی در تهیه واکسن کرونا به حضور بخش خصوصی تأکید دارد و می‌خواهد این وظیفه را به بخش خصوصی واگذار کند. در همه جای دنیا مسئله واکسیناسیون وظیفه حاکمیت است و نباید درنهایت بار این اتهام‌ها به دوش بخش خصوصی بیفتد.