جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«مراسم افتتاح سومین هفته فیلم چین»

مراسم افتتاح سومین هفته فیلم چین روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ با حضور جناب آقای مجیدرضا حریری ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، جناب آقای چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی، مدیران سینمایی و فرهنگی کشور، جمعی از سینماگران ایرانی، علاقه مندان به سینما و دانشجویان چینی مقیم ایران در سالن زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

چانگ هوآ سفیر چین در تهران در سخنان کوتاهی در آیین افتتاح هفته فیلم چین، فیلم را هنر نور و سایه و آیینه واقعیت و پیام آور فرهنگ توصیف کرد که نقش مهمی در ترویج مبادلات و یادگیری متقابل میان تمدن های مختلف ایفا می کند.

سفیر چین گفت چین و ایران دارای تمدن های با شکوه و قدیمی هستند و همکاری های دو کشور در زمینه فیلم و سینما نیز روزافزون فعال تر می شود.  تبادل فیلم میان ایران و چین به منزله گشوده پنجره هایی برای افزایش درک مردم هر کشور نسبت به دیگری است .

چانگ هوا تاکید کرد: باور دارم تبادلات و همکاری‌های فیلم بین چین و ایران مطمئناً به طور پیوسته گسترش خواهد یافت و به نیروی مثبت قوی برای تقویت دوستی و درک متقابل بین مردم دو کشور، ترویج تبادلات فرهنگی و یادگیری متقابل و ایجاد جامعه بشر با سرنوشت مشترک تبدیل خواهد شد.