جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

«همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین»

همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین و مراسم امضای تفاهم نامه همکاری نمایشگاهی ایران و چین، در طول برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو (۲۰۲۳) با حضور ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین روز یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 برگزار شد.

دو سند تفاهم‌نامه با چین در این مراسم به امضا رسید که این دو سند درباره مشارکت ایران در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین بود. همچنین در این زمینه همایشی با دستور کار معرفی فرصت‌های این نمایشگاه برای بخش خصوصی برگزار شد. نمایشگاه بین‌المللی واردات چین بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری چین و حتی در عرصه بین‌المللی به شمار می‌رود که کشورهای مختلف تمایل دارند در این نمایشگاه حضور داشته باشند. این نمایشگاه با محوریت واردات چین است و چین به عنوان یک کشور مهم در عرصه اقتصادی و تجاری جهان شناخته می شود و به همین دلیل این نمایشگاه مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار دارد.

چین بزرگترین شریک تجاری ایران به شمار می‌رود و به همین دلیل حضور ایران در این نمایشگاه برای ما حائز اهمیت است و می‌تواند دستاوردهای مثبتی از نظر اقتصادی و تجاری برای کشور داشته باشد.

 در سندی که امروز امضا شد حضور پاویون ایران در این نمایشگاه قطعی شد و شرایط تسهیلات و مشوق‌ها برای حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه مشخص شد.