جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

نشست هم اندیشی اتاق ایران و چین با انجمنهای تولیدی

در این نشست که با اتحادیه ها ، انجمنها وسندیکاهای تولیدی با هدف مطالعاتی در راستای  اطلاعات و همکاری با متولیان تولید و صادرات از سوی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین  طرح و نمایندگان انجمنها نیز مسائل و نظرات خود را با اتاق ایران و چین مطرح نمودند .


آقای اسدا.. عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین، با اشاره به اهداف اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین ، داشتن جلسه های مشورتی با اعضاء  را از تصمیم های جدید این اتاق مشترک عنوان کردند واعلام داشتند که روابط با چین باید به سمت سرمایه گذاری برود و تنها در این صورت است که روابط حتی در نوسان های مختلف با ثبات باقی خواهد ماند .
DSC07076
DSC07088
آقای عسگر اولادی با اشاره به مساله کنترل بازرسی و اهمیت کیفیت آن بیان کرد : درخواست داده ایم تا قراردادی که سازمان استاندارد  در این باره با چین امضا کرده است را دریافت کنیم .
ایشان در ادامه خاطر نشان گردیدند که کمیسیون مشترک دو کشور به زودی برگزار  خواهد شد و ایشان مساعی خود را در جهت درج نقطه نظرات تشکلها بکار خواهد بست . سپس اظهار داشتند که اتاق ایران و چین استراتژی خود را جهت دوام و توسعه روابط پایدار اقتصادی با کشور چین به سمت سرمایه گذاری سوق داده است و تاکید کردند که این اتاق در راستای اهداف خود از هیچ کمکی فرو گذار نخواهد نمود .
آقای مجید رضا حریری، نایب رئیس اتاق ایران وچین ، کشور چین را نخستین مقصد صادراتی ایران دانسته  و بر لزوم توجه به بحث سرمایه گذاری کشورهای چینی در ایران تاکید نمودند .
ایشان فلسفه اینگونه نشستهای مشورتی را بر پایه سند راهبردی اتاق ایران وچین و کسب نظرات مقامات تصمیم ساز و تصمیم گیر دانستند .
وی با اشاره به این که سقف روابط تجاری ایران وچین بر اساس خرید و فروش کالا به 30 میلیارد دلار رسیده است و دیگر جای افزایش در بخش بازرگانی و خرید و فروش کالا ندارد ، لزوم یافتن راه کاری جدید جهت افزایش روابط دو کشور را ضروری خواند، لذا اعلام داشت که توجه به پتانسیلهای صادراتی به چین و سرمایه گذاری در ایران و این کشور ثالث در دستور کار این اتاق قرار دارد .
نایب رئیس اتاق ایران وچین از امضای قراردادی با سازمان استاندارد خبر داد تا بر اساس آن بتوان نظارت بیشتری بر روی کیفیت محصولات وارداتی داشت .
وی اعلام کرد که در همکاری با وزارت اقتصاد ماموریت ویژه ای در مورد سرمایه گذاری در چین داریم و قرار است بحث صادرات را به گونه ای سازمان  دهیم تا هم تشویق کننده بوده و هم امکان نظارت بر آن وجود داشته باشد .
آقای حریری، بسیاری از صنایع ایران را داری پتانسیل لازم برای معرفی به کشورهای دیگر دانست وافزود : برای رشد صنایع باید به دنبال یافتن بازار هدف خود باشیم و توانایی خود را به دیگران معرفی کنیم .
در ادامه حاضرین در جلسه به شرح مشکلات ضعف خود در رابطه با کشور چین پرداختند و مقرر گردید پی گیریهای لازم توسط دبیرخانه اتاق ایران وچین انجام گردد.
لازم به ذکر است که نمایندگان اتحادیه ها وانجمنها تقاضای تداوم اینگونه جلسات را نمودند .