جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

هشدار سازمان ملل درباره کاهش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲

سازمان ملل هشدار داد که تجارت جهانی کالا و خدمات در سال جاری میلادی پس از رکورد خود در سال 2021 و بازگشت به سطح قبل از همه گیری کرونا، کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، ارزش تجارت جهانی در سال 2021 به رکورد 28.5 تریلیون دلار رسید که 25 درصد نسبت به سال قبل و 13 درصد نسبت به سال 2019 یعنی قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 افزایش نشان می‌دههد.

این سازمان با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌کند که رشد در سه ماهه اول سال 2022 کند می‌شود و ارزش تجارت را در سطوحی مشابه با سه ماه آخر سال 2021 حفظ می‌کند.

بر اساس این گزارش، ادامه تورم قیمت‌ها در ایالات متحده و نگرانی‌های مربوط به بخش املاک و مستغلات چین به عنوان دلایل این تحلیل اعلام شده‌اند.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که این روندها احتمالاً کاهش می‌یابد، انتظار می‌رود روند تجارت بین‌الملل در طول سال 2022 عادی شود.

در حالی که بیشترین رشد تجارت جهانی در نیمه اول سال 2021 صورت گرفت، پیشرفت در نیمه دوم سال ادامه یافت.

این گزارش نشان داد که پس از سه ماهه سوم سال گذشته میلادی که رشد تجارت نسبتاً کند بود در سه ماهه چهارم دوباره افزایش یافت، زمانی که تجارت کالا تقریباً 200 میلیارد دلار افزایش یافت و به رکورد جدید 5.8 تریلیون دلار رسید.

تجارت خدمات نیز 50 میلیارد دلار افزایش یافت و به 1.6 تریلیون دلار رسید که اندکی بالاتر از سطح قبل از همه گیری در همان دوره محسوب می‌شود.