جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

پروژه محوری لازمه تحقق برنامه مشترک همکاری های ایران و چین است

محمد خزاعی روز سه شنبه در همایش های الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی اظهار داشت: برنامه مشترک همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین که به دنبال ایجاد همکاری در بخش های فرهنگی، نظامی، محیط زیستی، اقتصادی و تجاری است که در دل خود می تواند ۱۰۰ پروژه را جای دهد.

وی اضافه کرد: این سند همکاری با اتکا به توان بخش خصوصی ۲ کشور تدوین و به امضا رسیده و بسیاری از مفاد ان بدون حضور موثر و قوی این بخش امکان تحقق ندارد.

خزاعی افزود: بنابراین توجه جدی به این برنامه مشکرت اقتصادی و پروژ سایز کردن آن یک امر مهمی است که باید توسط دولت زمینه مشارکت بخش خصوصی در قالب این برنامه فراهم و سرمایه گذاران نیز از فرصت های آن استفاده کنند.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC) با بیان اینکه کشور چین با مثلث یک راه و یک کمربند، بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا و تشکیل صندوق توسعه یک راه یک کمربند به دنبال ایجاد حلق ثروت در قاره آسیا برای رویارویی با سایر قدرت های جهان در عرصه اقتصادی است.

وی گفت: این کشور برای یک راه و یک کمربند یک تریلیون دلار، بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا ۱۰۰ میلیارد دلار و تشکیل صندوق توسعه ۴۸ میلیارد دلار منابع انسانی در نظر گرفته که حدود ۷۲ کشور در مسیر یک راه و یک کمربند خواهان استفاده از این منابع هستند.

خزاعی یادآور شد: ایران نیز به واسطه اینکه در دوره های تاریخی گذشته در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته نباید این فرصت را از دست بدهد و معتقدم بخش خصوصی باید به نحوی ایده آل در کمترین زمان ممکن در چارچوب برنامه برنامه مشترک همکاری های ایران و چین از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گفت: توجه به توسعه اقتصاد داخلی بدون همگرایی و استفاده از فرصت های بین المللی ممکن نیست و تجهیز بخش خصوصی به اقدامات اقتصاد بین المللی، سیستم های بیمه و ضربه گیری مقابل هجمه ها از قوائد بازی در جهان است.

همایش های الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی از سری نشست های سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی موسوم به کیش اینوکس ۲۰۲۱ است.

این رویدادها با حضور کارشناسان و مدیران بخش دولتی و خصوصی فعال در عرصه های بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی صبح روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می شود.

بخش نشست های تخصصی این رویداد همزمان با دومین روز از بخش نمایشگاهی آن با افق برگزاری ۲۰ نشست روز سه شنبه در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز شد.

بخش نمایشگاهی این رویداد نیز عصر دوشنبه با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.

این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف است که ۲۰۰ سازمان دولتی و شرکت سرمایه گذاری از امروز هشتم تا ۱۱ آذر در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش آماده بازدید علاقه مندان است.

رویکردها و محورهای این رویداد برگرفته از مسائل روز اقتصادی کشور شامل الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین‌الملل، اقتصاد مسکن، آینده پژوهی و چند محور دیگر است.

بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش مراجعه کنند.