جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

چند برابر شدن صادرات محصولات دانش بنیان با تحقق شعار سال

«افشین کلاهی»با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته موضوع توجه بیشتر به محصولات دانش بنیان و صادرات آن مطرح بوده است، اظهار داشت: در این مدت شاهد اتفاقات و تحولات خوبی در این زمینه بودیم و نهادهای سیاست گذار در این بخش حمایت‌های مناسبی را انجام داده‌اند.

وی افزود: هفت هزار شرکت دانش بنیان طی این مدت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در حال خدمات رسانی هستند که توانستند صادرات یک میلیارد دلاری را رقم بزنند و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیز درآمد داشته اند.

کلاهی با اشاره به نام گذاری امسال به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، خاطرنشان کرد: در این شرایط، زمان مناسبی فراهم شده است تا شرکت هایی که در زیست بوم فناوری فعالیت می‌کنند، دست به اقدامات بزرگتری بزنند.

وی تصریح کرد: به دور از هرگونه اقدام احساسی می‌توان زمینه را برای بزرگ‌تر کردن شرکت‌ها یا ایجاد همکاری‌های دو جانبه فراهم کرد تا با همکاری و سرمایه گذاری‌های بیشتر، شاهد رشد تولید نوآوری و فناوری و صادرات آنها در این بخش باشیم.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که آثار توسعه در بخش دانش بنیان‌ها را در جامعه لمس کنیم، تاکید کرد: در صورت تحقق شعال سال، به زودی شاهد چند برابر شدن صادرات این محصولات خواهیم بود که البته با بهبود روابط خارجی سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت.

وی افزود: باید هدف گذاری بر این مبنا باشد که بخشی از زنجیره تامین جهان قرار بگیریم که با همکاری های مشترک با شرکت های بزرگ اقتصادی در دنیا محقق خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۱، این سال را به شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.