جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گسترش روابط تجاری ایران و شهر نینهای (دیدار اتاق بازرگانی نینهای و اتاق ایران و چین)

دیدار هیات تجاری اتاق بازرگانی نینهای با اتاق ایران و چین  با هدف شناخت بهتر فرصتهای سرمایه گذاری دو منطقه و گسترش روابط تجاری ایران با نینهای  از توابع استان ججیانگ روز یکشنبه 23 مهرماه برگزار گردید.
دبیر اتاق ایران و چین با اشاره به آغاز فعالیت اتاق ایران و چین  از 12 سال پیش  و دارا بودن  حدود 5900 عضو حقیقی و حقوقی  گفت: اتاق ایران وچین تا کنون میزبان بسیاری از هیاتهای تجاری  چینی از استانهای مختلف بوده و برای اولین بار امروزمیزبان هیاتی تجاری از شهر نینهای  هستیم که امیدواریم  این دیدار موجبات شناخت بهتر نینهای و آشنایی با فرصتهای مشترک همکاری با این منطقه را فراهم نماید.

آقای ژو شائوبین ،دبیر کل اتاق بازرگانی نینهای  سفر به ایران را مثبت دانسته و اظهار کرد در ایران فرصتهای سرمایه گذاری بسیاری برای تجار چینی فراهم می باشد  و همچنین دارای ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف می باشد  و ارتقا روابط نینهای با ایران  و شناخت  این منطقه در زمینه های مختلف  می تواند در پیشرفت های علمی ، اقتصادی  و بازرگانی دو کشور بسیار موثر باشد.
وی همچنین ضمن اشاره  به علاقمندی  شرکتهای فعال در نینهای نسبت به برخی کالاهای ایرانی  از جمله صنایع دستی و فرش گفت  تجار ایرانی نیز در زمینه دستیابی به اطلاعات  و پروژه های تحقیقاتی  و انرژی های جدید  از جمله انرژی بادی،آفتابی که نینهای از تکنولوژی کافی و عالی در این زمینه برخوردار است علاقمند به همکاری هستند.
دبیر اتاق بازرگانی نینهای  اذعان داشت ایران به لحاظ گردشگری دارای منابع غنی جهانگردی است  و جذب گردشگری  منبع درامد خوبی برای ایران میتواند باشد. وی همچنین علاقمندی ایران برای استفاده از انرژی جدید را نشان دهنده گام جدید در پیشرفت صنایع جدید در ایران عنوان نمود.
مجیدرضا حریری،نایب رئیس اتاق ایران وچین  خطاب به نمایندگان شرکتهای حاضر در این نشست  گفت:” سرمایه گذاری  تاجران چینی در ایران بسیار سودمندتر از صرفا فروش محصولات چینی در ایران می باشد  و تجربه   خوب شرکتهای چینی فعال در ایران تایید کننده این امر است و با وجود رقبای کمتر سرمایه گذاری قطعا سودمند واقع خواهد شد.
وی ادادمه داد: “ما معتقدیم ارتباط تجاری ایران و چین رشد طبیعی خود را دارد  و عمده برنامه اتاق  ایران وچین تلاش برای گسترش سرمایه گذاری شرکت های چینی  و افزایش صادرات محصولات به چین می باشد.”
حریری تصریح نمود بازاریابی در ایران ضعیف است  و چنانچه شرکت های چینی در زمینه بازاریابی محصولات  ایران  همکاری نمایند به منافع مشترک بسیاری دست خواهیم یافت.
وی افزود: “هم اکنون کمیته ویژهای  وابسته به وزارت بازرگانی تشکیل شده که وظیفه اصلی آن معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ایران برای تجار چینی می باشد  و انتخاب  استان جیجیانگ به دلیل سابقه فعالیت بازرگانی در ایران در اولویت این برنامه می باشد”.
نینهای یکی از  بخش های  شهر نینگبو واقع در استان ججیانگ به مساحت حدود 1900 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر میباشد.درآمد مالی این بخش در سال گذشته به 6 میلیارد یوآن رسید و بیش از 60 درصد صنایع مهم چین واقع در شهر نینگبو می باشد.صنایع به ویژه صنایع قالب سازی مهمترین منابع درآمد این بخش محسوب می شود.
نینهای در زمینه قالب سازی ، قطعات الکترونیکی، ماشین آلات و انرژی آفتابی و نیز تولید وپرورش ماهی ومیگو پیشرفت خوبی داشته است.